Krukassensor/nokkenassensor Z18XE P0335

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Krukassensor/nokkenassensor Z18XE P0335

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378526
    vectra1998
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2018

      Beste Vectra-rijders,

      Enkele weken na het verhelpen van een kapotte bobine ontstond gisteren helaas een nieuwe melding. Ik heb de auto schuin in de graskant gehad en een “hellingproef” gehad bij het keren op een boerenpad. De keer starten hierna merkte ik dat de auto een aantal seconden nodig had te starten. Dit gevolgd door P0335. De auto loopt onrustig, ik denk in noodloop. Bovendien viel de auto zojuist uit tijdens het inparkeren. Dat baart me nog het meeste zorgen!

      Gisteren de krukassensor losgehaald en gekeken naar de nokkenassensor bij de distributieriem. Distributieriem of tandwielen vertoonden op eerste zicht geen gekke slijtage. Riem relatief nieuw en auto 150xxx gelopen.

      Krukassensor schoongemaakt en doorgemeten, rond de 800 ohm. Voltage dat erheen loopt is 2,5(?). Nokkenassensor gaat 5v heen.

      Beide producten alvast nieuw besteld en eerdaags monteren. Heeft iemand van jullie nog ideeen? Klopt het voltage naar de krukassensor? De bedrading loopt de motor in dus ik weet niet welke ik moet aantikken om te testen met een multimeter of de draden intact zijn.

      Ik hoor graag van jullie!

      Laurens

      #18378578
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Originele onderdelen besteld toch?? GEEN IMITATIE!!!!

        #18378583
        vectra1998
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2018

          Doel je met origineel op GM? Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer wat origineel is als ik de forums af struin. Lees allemaal verschillende merken die fabrieksmatig worden gebruikt. Mijn garage zette er destijds ook een Bosch bobine in. Plaatst die dan ook een verkeerde voor een Z18XE?

          #18378587
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Bosch, Delphi of GM. Als je van een ander merk Bobine plaatst krijg je vreemde storingen. Dat geld ook voor overige sensoren. Dan lijkt vaak uiteindelijk de ECU stuk maar ligt het aan imitatie sensoren. De ECU van de Z18XE gaat slecht om met imitatie Bobines.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.