krukassensor

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) krukassensor

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246482
    pollydor
      Lid sinds:
      29 February 2008

      Mijn Zafira van 2001 met 200.000 km meld een storing van de krukassensor. De mototr gaat in veilige modus waarbij ik geen trekkracht maar ook geen toerental meer zie. De motor draait bij stationair draaien zéér onregelmatig (als het ware op 3 cylinders) en valt soms stil. Het rare is als ik de wagen afleg de fout weg is en de wagen terug normaal rijdt en draait om dan na bv de volgende dag terug te komen.De foutmelding die ik heb is de volgende : P1335 en P0725 met een melding van; insp. pomp: geen tpm input van ECU Ik heb met deze wagen na het 1ste jaar nog nooit problemen gehad is dit een dure grap om dergelijke sensor te vervangen, ik hoor het graag van één van jullie. Alvast bedankt :D

      #17991298
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zit in het onderblok geschroefd, waar exact zou ik niet meer weten..

        Betreft dit een 2.0 of 2.2 diesel??

        willem

        #17991299
        pollydor
          Lid sinds:
          29 February 2008

          sorry voor het laat reageren Willem, maar het klopt. De krukassensor zit idd in het onderblok rechts vooraan en makkelijk te bereiken vanaf onderaan de wagen. De mijne was dus defekt en binnen het uur vervangen ;kostprijs 130€ :thumbup (dit is een Zafira A 2.0 diesel)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.