kroepoek :(

Forumindex Forums Modellen Corsa kroepoek :(

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212806
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      ik was vandaag even aan het knutselen aan de TR en bij het demonteren van de achterbumper viel mijn oog op een klein roestplekje :eek:

      voorzichtig even met de hamer getikt of het oppervlakte roest was of erger en helaas ik kreeg mijn hamer niet meer terug die ging in 1 tikje dwars door de rand :cry:

      nu wil ik graag weten hoe ik dit eerst het beste op kan lossen aangezien de restauratie van de TR pas voor volgend jaar gepland staat en dan wil ik er een compleet nieuw scherm in lassen en dan wordt de auto ook compleet over gespoten ;)

      kortom wie weet er een goedkope maar doeltreffende oplossing ???


      deze hoeken van de dorpels worden morgen mogelijk nieuwe stukjes in gelast , maar dat lijkt me bij het scherm niet te doen :eek:


      voorkant is inmiddels weer mooi strak in ieder geval , dus nu de rest nog even ;)

      #17533289
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Zou je niet het beste of een deel er tussen kunnen lassen, of een geheel nieuw spatbord? PS rest ziet er goed uit!

        #17533290
        Jambon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 October 2007

          Moet ie daarvoor nog door de apk? (volgens mij maakt dat ook nix uit, zo’n klein plekje). Als je toch volgend jaar voor de restauratie gaat, zou ik ’t lekker laten zitten, of desnoods ff dichtkleien met staalplamuur oid…

          #17533291
          sinister
            Lid sinds:
            1 October 2006

            voor apk is dit afkeur, zeker de plek onderin…. zou in eerste instantie met een goede staalborstel goed kaal maken en er
            een paar nieuwe stukjes inlassen, zorg hierbij wel dat de binnen en buiten schermen weer aan elkaar vast komen….
            dit zal voldoende zijn om tot volgend jaar te redden.

            suc6!

            #17533292
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              APK mag 1/3 los zitten.

              #17533293
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                dit valt hard mee joh!!
                Idd APK regels zijn niet zo streng en je moet ook de keurmeester mee hebben natuurlijk.

                En anders, ff nieuwe wielrand erin lassen, gelijk dat onderste deel meepakken, beter in 1x goed dan 2x half;)

                #17533294
                crossagek
                  Lid sinds:
                  13 January 2005

                  hij is 29 augustus net weer voor een jaar goed gekeurd ;)

                  hij is verder kneiterhard op de deuren na , maar die redden volgend jaar wel dan worden die ook vervangen .

                  is ook alleen de bestuurderskant die zo slecht is en ik heb net nog even zitten klussen en slijpen en nu heb ik ontdekt dat de complete rand 1 en al plamuur is , dus rand heeft in de kreukels gelegen denk ik .

                  volgend jaar is de planning om de auto te laten spuiten en alle slechte delen te vervangen ( niet zoveel dus :P) voor nieuwe plaatdelen .

                  heb nu een stukje blik aan de binnenzijde van de rand geplakt met flink wat kit , zodat ik de rand kan plamuren . (rand wordt volgend jaar vervangen )

                  morgen maar weer even verder knutselen en voorbereidingen treffen voor het lassen ;)

                  nu zullen jullie wel denken dat dit een mooi winterklusje zou zijn , maar ja de TR moet de hele winter rijden aangezien mijn C gsi dan lekker warm en droog in de garage staat en hier gaat ook het 1 en ander aan veranderen :angel

                  #17533295
                  MisterGSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 March 2007

                    wat een roestbak zeg :P ;)
                    ik zou het idd gewoon ff opvullen als je toch volgend jaar nieuw paneel erin gaat zetten.

                    wat zijn de plannen voor de C? :P

                    #17533296
                    wagnas
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 May 2007

                      Opvullen met theezakjes, werkt zeer absorberend.:jerry

                      #17533297
                      crossagek
                        Lid sinds:
                        13 January 2005

                        origineel gepost door MisterGSi
                        wat een roestbak zeg :P ;)
                        ik zou het idd gewoon ff opvullen als je toch volgend jaar nieuw paneel erin gaat zetten.

                        wat zijn de plannen voor de C? :P

                        heej en bedankt he , roestbakje rules :P hahaha

                        ik had al een tijdje die meriva greep liggen en deze wil ik nu eindelijk eens werkend gaan maken , en ja dan moet de auto lekker droog staan he :P

                        interieur zijn ook nog een paar dingen waar ik me aan stoor en welke ik veranderen wil .

                        en de audio gaat compleet op de kop , kist wordt helemaal aangepast en van binnen ga ik de randjes en kiertjes dicht kitten en dan maar eens kijken of we de grens van 145 dB kunnen overschrijden met de 2 x 10 ” ;)

                        #17533298
                        MisterGSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 March 2007

                          hahahaha ja weet wie het zegt :P

                          dus de greep gaat er toch op? ben benieuwd of het gaat lukken.
                          interieur? :hmmz ik hoop niet dat we dezelfde ideeën hebben…….. :vertag :P

                          dus de audio gaat lekker knallen? heb je genoeg gehad van je garage dan? :jerry whahahahaha

                          #17533299
                          crossagek
                            Lid sinds:
                            13 January 2005

                            origineel gepost door MisterGSi
                            hahahaha ja weet wie het zegt :P

                            dus de greep gaat er toch op? ben benieuwd of het gaat lukken.
                            interieur? :hmmz ik hoop niet dat we dezelfde ideeën hebben…….. :vertag :P

                            dus de audio gaat lekker knallen? heb je genoeg gehad van je garage dan? :jerry whahahahaha

                            ja wil alles van de meriva in de kofferklep bouwen , dus geen geklooi met ploppers , want die komt in de TR :P

                            ik weet niet wat jou ideeen zijn met het interieur

                            en mijn garage , ja heb alles extra vast gezet en de roosters van de tl-bakken zitten met ty-raps vast dus die komen niet meer naar beneden :angel

                            de TR kan er trouwens inmiddels ook wat van hoor , die draait momenteel ook al boven de 137 dB :angel

                            #17533300
                            MisterGSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 March 2007

                              origineel gepost door crossagek
                              ja wil alles van de meriva in de kofferklep bouwen , dus geen geklooi met ploppers , want die komt in de TR :P

                              ik weet niet wat jou ideeen zijn met het interieur

                              en mijn garage , ja heb alles extra vast gezet en de roosters van de tl-bakken zitten met ty-raps vast dus die komen niet meer naar beneden :angel

                              de TR kan er trouwens inmiddels ook wat van hoor , die draait momenteel ook al boven de 137 dB :angel

                              oke. hopen dat het allemaal gaat passen en lukken ;) maar denk dat je buren allemaal wel kome 7n helpen als het niet lukt toch? :P ;)

                              er beginnen bij mij wat ideeën op te komen, is nog wel in de begin fase hoor ;)

                              nu maar hopen dat het allemaal blijft hangen :P :angel

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.