krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18001436
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      hij is nu goed de co

      gaatje in de uitlaat bij mof ja

      #18001437
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        rotmoffen :jerry

        #18001435
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Hmmmmz, ik kan duidelijk merken dat ik vermogen mis in het midden. Spruitstuk lekt voor de lambda, toch maar is dicht maken.

          #18001450
          Dietrich Concept
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2004

            vandaag bij rdw geweest met de corsa om c20xe kenteken te zetten 
            alles was in orde alleen was de co net niet goed 
            morgen komplete uitlaat even goed nalopen en dan er van de week weer even heen om alleen de co nog te meten
            dan staat hij op kenteken als c20xe 
            dus het gaat de goede kant op

            #18001441
            Looney
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Wanneer ga je weer? Ik ga van de week ook met de corsa terug naar het RDW. Ook mijn auto had een iets te hoog CO (had ook 4 gaatjes in de uitlaat) en had geen reflectoren op me achterkant, haha.

              Was het ook niet zo dat je een slangetje iets dicht kon knijpen waardoor het CO verlaagd? Of het verhaal van meer lucht, dus een minder geknepen inlaat.

              #18001469
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                Geen idee wijj hebben nu de hele uitlaat gelast dus geen klemmen meer

                Net co getest en nu was het weer goed dus van de week er weer heen voor co test bij rdw en dan is het klaar

                Verder waren er geen problemen

                #18001468
                Dr.Ed
                  Lid sinds:
                  9 October 2011

                  :thumb Moet dan nu wel echt een keer goed zijn! Komt w.s. een gouden randje om het kentekenbewijs…

                  #18001449
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    ja ed de aanhouder wint nu moet hte toch goed komen

                    rest was goed bij rdw daar hoef je je niet echt druk over te maken

                    is co meten
                    remmentest
                    wegen
                    lampen werden nog even afgesteld maar was niet verplicht
                    Motornummer
                    en papier winkel voorelkaar

                    dan is het klaar

                    Dus hoop van de week de co nog te regelen bij de rdw en dan staat hij op kenteken

                    Dan kan de grote verbouwing beginne

                    #18001440
                    Looney
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2010

                      Ben benieuwd, vandaag wou ik ook naar het RDW en n.a.v. dit topic toch even de co laten meten. Ook hier is de CO te hoog. Stationair is die rond de 0,5 maar in deellast schiet die naar de 0,8..
                      HC was ook te hoog dus hij loopt te rijk. Die slang van de brandstofdrukregelaar maakte bij mij niet uit. Dus dat wordt van het weekend ook zoeken haha.

                      Hoe heb jij die tempsensor en gaskleppositiesensor nagecheckt? Want bij mij klikt die meteen als ik een beetje aan de gaskabel zit.

                      #18001439
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        mijne staat inmiddels op kenteken en ben hem nu aan het strippen voor de verbouwing
                        gasklep aan de tech 1 uitgelezen
                        temperatuur sensor gewoon vervangen kosten niks

                        maar hoe hoog is je lambda dan want dat was bij mij het probleem
                        en het kan ook aan je LLM liggen ik heb er 3 getest waren allemaal anders

                        maar ik heb hem op kenteken nu dus ik ben blij dat ik nu kan beginnen met de verbouwing
                        hem weer de oude maken als vroeger alleen dan beter en nog dikker

                        #18001494
                        cliffvxr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 April 2010

                          Ben toch een beetje bang dat jullie RDW keurmeesteres een beetje in de war is door een motor swap af te keuren op een te hoog CO2 :shock:
                          Je komt aan met een kenteken (voorbeeld ) corsa 1.4 u9 dan gelden idd de uitstoot voorschriften
                          Maaaaar op je nieuwe kenteken staat alleen corsa 1998cc en dan hoeft je auto dus niet aan de u9 voorschriften te voldoen want er staat ook geen u9 meer op je nieuwe kenteken dus een CO2 uitstoot onder de 3,5 is gewoon goed en moet gewoon goed gekeurd worden !!!!

                          #18001495
                          Dr.Ed
                            Lid sinds:
                            9 October 2011

                            Hangt minder van de motor af, als wel van het bouwjaar van de auto en de aanwezigheid van een kat en lambdaregeling wat hij uiteindelijk mag produceren aan de 4-gasmeting.

                            #18001496
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Dat hele u9 verhaal is allang komen te vervallen. Wil je als keurmeester weten hoeveel co een auto mag hebben kijk je gewoon even in het co tabel.
                              Ook kijken naar of er een kat+lambda aanwezig is…..

                            13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.