Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2012 om 18:38 #18001436
hij is nu goed de co
gaatje in de uitlaat bij mof ja
18 oktober 2012 om 18:38 #18001437rotmoffen :jerry
18 oktober 2012 om 18:53 #18001435Hmmmmz, ik kan duidelijk merken dat ik vermogen mis in het midden. Spruitstuk lekt voor de lambda, toch maar is dicht maken.
19 oktober 2012 om 12:00 #18001450vandaag bij rdw geweest met de corsa om c20xe kenteken te zetten
alles was in orde alleen was de co net niet goed
morgen komplete uitlaat even goed nalopen en dan er van de week weer even heen om alleen de co nog te meten
dan staat hij op kenteken als c20xe
dus het gaat de goede kant op19 oktober 2012 om 20:00 #18001441Wanneer ga je weer? Ik ga van de week ook met de corsa terug naar het RDW. Ook mijn auto had een iets te hoog CO (had ook 4 gaatjes in de uitlaat) en had geen reflectoren op me achterkant, haha.
Was het ook niet zo dat je een slangetje iets dicht kon knijpen waardoor het CO verlaagd? Of het verhaal van meer lucht, dus een minder geknepen inlaat.
20 oktober 2012 om 14:53 #18001469Geen idee wijj hebben nu de hele uitlaat gelast dus geen klemmen meer
Net co getest en nu was het weer goed dus van de week er weer heen voor co test bij rdw en dan is het klaar
Verder waren er geen problemen
20 oktober 2012 om 15:00 #18001468:thumb Moet dan nu wel echt een keer goed zijn! Komt w.s. een gouden randje om het kentekenbewijs…
20 oktober 2012 om 17:36 #18001449ja ed de aanhouder wint nu moet hte toch goed komen
rest was goed bij rdw daar hoef je je niet echt druk over te maken
is co meten
remmentest
wegen
lampen werden nog even afgesteld maar was niet verplicht
Motornummer
en papier winkel voorelkaardan is het klaar
Dus hoop van de week de co nog te regelen bij de rdw en dan staat hij op kenteken
Dan kan de grote verbouwing beginne
24 oktober 2012 om 15:11 #18001440Ben benieuwd, vandaag wou ik ook naar het RDW en n.a.v. dit topic toch even de co laten meten. Ook hier is de CO te hoog. Stationair is die rond de 0,5 maar in deellast schiet die naar de 0,8..
HC was ook te hoog dus hij loopt te rijk. Die slang van de brandstofdrukregelaar maakte bij mij niet uit. Dus dat wordt van het weekend ook zoeken haha.Hoe heb jij die tempsensor en gaskleppositiesensor nagecheckt? Want bij mij klikt die meteen als ik een beetje aan de gaskabel zit.
24 oktober 2012 om 18:09 #18001439mijne staat inmiddels op kenteken en ben hem nu aan het strippen voor de verbouwing
gasklep aan de tech 1 uitgelezen
temperatuur sensor gewoon vervangen kosten niksmaar hoe hoog is je lambda dan want dat was bij mij het probleem
en het kan ook aan je LLM liggen ik heb er 3 getest waren allemaal andersmaar ik heb hem op kenteken nu dus ik ben blij dat ik nu kan beginnen met de verbouwing
hem weer de oude maken als vroeger alleen dan beter en nog dikker3 november 2012 om 23:22 #18001494Ben toch een beetje bang dat jullie RDW keurmeesteres een beetje in de war is door een motor swap af te keuren op een te hoog CO2 :shock:
Je komt aan met een kenteken (voorbeeld ) corsa 1.4 u9 dan gelden idd de uitstoot voorschriften
Maaaaar op je nieuwe kenteken staat alleen corsa 1998cc en dan hoeft je auto dus niet aan de u9 voorschriften te voldoen want er staat ook geen u9 meer op je nieuwe kenteken dus een CO2 uitstoot onder de 3,5 is gewoon goed en moet gewoon goed gekeurd worden !!!!4 november 2012 om 00:20 #18001495Hangt minder van de motor af, als wel van het bouwjaar van de auto en de aanwezigheid van een kat en lambdaregeling wat hij uiteindelijk mag produceren aan de 4-gasmeting.
4 november 2012 om 08:57 #18001496Dat hele u9 verhaal is allang komen te vervallen. Wil je als keurmeester weten hoeveel co een auto mag hebben kijk je gewoon even in het co tabel.
Ook kijken naar of er een kat+lambda aanwezig is….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.