Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2012 om 04:09 #18001457
die onderdelen zijn wel goed eric
kan nog zijn dat het de stappenmotor is
of een massa probleem inderdaad
zal vanmiddag even testen met klem op de massa en op het blok wat hij dan doet11 oktober 2012 om 04:58 #18001456kijk je uitlaat na de voorpijp zal waarschijnlijk lekken of er zit een scheur in je spruitstuk had ik ook vorige keer ook gr baboe
11 oktober 2012 om 16:19 #18001448dat kan ook nog indd ja!
de lambdasonde meet dan meer zuurstof, waardoor hij rijker gaat bij regelen.
rijker = meer benzine = hoger COkan dus een logische oorzaak zijn ja :thumb
11 oktober 2012 om 16:36 #18001446Lambda eraf donderen, ondingen!! Mijne rijdt 300% beter zonder!!
11 oktober 2012 om 17:09 #18001444Onregelmatig stationair en afslaan tijdens stationair begin bij de oorsprong!
Verwijder je rubber buizen vanaf je filterhuis tot je gasklep gooi deze in de vaatwasser en ze zijn weer schoon en vet vrij.
Verwijder je nullast regelaar en de stappen motor en reinig deze met remmenreiniger en spuit deze daarna in met wd40.
Het beste reinig je het geheel in een ultrasoon bad (te koop bij conrad.com) met wasbenzine.
Als je de stappenmotor goed gereinigd is kun je deze horen tikken als je hem schud.
Dit tikken hoor je ook tijdens het stationair lopen.
Je gasklep kun je ook met veel remmenreiniger schoonmaken.
Als je alles terug gezet heb dan zal je merken dat er na het starten behoorlijk rook en troep uit je uitlaat komt dit kan geen kwaad het is het vuil dat los gekomen is door de remmenreiniger.
Na deze schoonmaak behoort je motor tussen de 750 en 800 toeren te draaien (warm).
Succes. :thumb11 oktober 2012 om 17:19 #18001443Tussen 750 en 800 loopt een XE nooit, staat ook in de specificaties 860 tot 1020 moet het zijn….
En WD40 is troep, leuk om roestige bouten mee los te maken maar achteraf iets mee inspuiten als smering is nagenoeg zinloos…
Verder prima adviezen, maar er zijn nog heel veel meer mogelijkheden om na te lopen. Dusdanig veel dat het zo op afstand toch lastig blijft om goed stap-voor-stap advies te geven….
11 oktober 2012 om 17:40 #18001442Dat de XE hoger stationair loopt was mij niet bekend ik dacht dat hij ongeveer het zelfde stationair liep als een XEV.
De werking van wd40 is goed voor vaste bouten en het smeert iets, de reden dat ik het gebruikt heb is dat remmenreiniger het geheel zeer goed ontvet en kurk droog achterlaat.
Om dit wat te smeren kun je natuurlijk ook andere zeer dunne olie gebruiken.12 oktober 2012 om 06:43 #18001481Droge smering moet je gebruiken, WD40 kan geen kwaad maar vervliegt en dan doet het dus niets meer. Die teflon die ik gebruik is de ultieme droge smering en als je iets wilt wat er op lijkt wat in de handel te verkrijgen is moet je F100 lube halen in Duitsland.
Deze kun je wellicht wel bij een onderhoudsbedrijf over kopen die het zelf ook gebruikt. En er zijn mondjesmaat winkels die het hebben staan, zoals van de Kuinder Motoren in Hilversum. (die Fin lube tf dus van Interflon)
14 oktober 2012 om 07:50 #18001438vrijdag bij SW geweest en hebben hem uit gelezen
Gasklepschakelaar stond in deellast stand ipv stationair. Na deze hebben afgesteld was het een stabilere stationairloop. Pen 20 lag aan massa. Althans het draadje was in de ecu stekker gepropt met het geluk dat hij contact maakte. Maar lambda uitschakelen en katalysator onder de auto is wachten tot die opbrand. En hadden nog klein lekje in de slang na de lmm. Hopen dat die nu goed is!
Meten is weten idd. Tech ding is meester met zulke dingen en had de scope meter er bij om lambda signaal mooi te controleren!
nu kijken hoe de CO is en dan naar de RDW
14 oktober 2012 om 09:48 #18001491nou, mooi opgelost dan waarschijnlijk!! :thumb
14 oktober 2012 om 13:03 #18001489Dat gaat zeker een heel stuk schelen zo :thumbup
14 oktober 2012 om 13:13 #18001488Wat betreft het slangetje. Zitten er daar geen twee vlak bij elkaar die onderling verwisseld kunnen zijn?
Staat me iets van bij. Zoniet, succes met het verder zoeken.
Frans
16 oktober 2012 om 14:31 #18001490het is bijna goed
co is nu goed maar de lambda moet lager en co2 ook
Graag nog een paar tips
Zie link voor het co resultaat
http://db.tt/7frhp2iy” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 oktober 2012 om 15:31 #18001487is dit stationair of in deellast?
co2 is trouwens niet van belang
lambda moet op deellast tussen de 0.97 en 1.039 zijn
stationair onbelangrijkco stationair max 0.5 en op deellast max 0.39
16 oktober 2012 om 15:38 #18001486dit is stationair maar op toeren verandert het ook niet
wat kan ik nog aan de lambda doen dan
16 oktober 2012 om 15:56 #18001485Te hoge lambda komt vaak door een gaatje in de uitlaat, of ergens een beetje valselucht.
Kit alle kleine gaatjes in je uitlaat maar eens af, afwateringsgaatjes in dempers enzo. Scheelt enorm qua lambdawaarde.
16 oktober 2012 om 16:26 #18001484Oke zullen we dat nog even checken
Maar met kit wat voor kit dan
16 oktober 2012 om 17:26 #18001483gun-gun of hoe heet dat spul…..
16 oktober 2012 om 19:03 #18001479gun gum :thumb
oftewel uitlaatpasta
16 oktober 2012 om 19:06 #18001478Juistem datte, gungum uit blik voor de gaatjes aan de buitenkant.
Uit een tube voor montage bij pakkingen,flensen en moffen.Uit een tube kun je nog wel eens gebruiken voor kleine gaatjes, die uit blik heeft wat meer vezel er in, blijft dus beter zitten op grotere gaatjes.
16 oktober 2012 om 19:18 #18001477Heb een lekje gevonden morgen weer co testen
16 oktober 2012 om 19:20 #18001476Let morgen maar eens op hoeveel dat kleine gaatje uitmaakt ;)
16 oktober 2012 om 19:46 #18001475anders ff auto op de brug en met de 4gas tester in de uitlaat ff aan het smeren gaan.
ben blij dat het co goed is iig.
bosch pms100 is toch verrekte handig om snel en goed diagnose te stellen!
16 oktober 2012 om 19:53 #18001474Ja gaat morgenavond op de brug co doen ja en dan dicht smeren
16 oktober 2012 om 19:58 #18001473Handje op de eindpijp dan hoor je snel genoeg waar de kleine gaatjes zitten.
Vooral op moffen en flenzen is het drama, vooral als er geen kit (uit de tube) aangesmeerd wordt voor montage. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.