Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2012 om 07:34 #17247220
Wie heeft er nog een paar goede tips
Ik heb de lambda al vervangen nu is de co2 wel beter geworden maar de co nog niet
Lmm hebben we al verschillende opgehad maar hij loopt niet mooi stationairAls we het kleine dunne slangetje van het gasklephuis naar het kleine potje afhalen loopt hij al een stuk beter
Maar dat hoort normaal niet zo te zijn
Wie kan mij verder helpen
Denk zelf een vacuumprobleem maar waar kan ik nog meer gaan zoeken
Alvast bedankt
7 oktober 2012 om 12:43 #18001493temperatuursensor defect misschien?
zal wel te veel benzine krijgen denk ik zo7 oktober 2012 om 12:55 #18001492Is al nieuw
7 oktober 2012 om 15:48 #18001464staat je distributieriem wel goed?
7 oktober 2012 om 15:49 #18001463Wat voor uitlaat heb je eronder dan?
7 oktober 2012 om 15:52 #18001462Orgineel met kat
7 oktober 2012 om 16:44 #18001453heb je hem al wel eens uitgelezen?
gasklepschakelaar gecontroleerd?7 oktober 2012 om 16:47 #18001452Zal donderdag even naar folkert sjoerd die zou er naar kijken en dan misschien gelijk naar de rdw als we dat klaar krijgen
Maar die moet tikken toch bij het gasgeven
7 oktober 2012 om 17:09 #18001451ah oke dan moet het wel goed komen, anders mocht je hier ook nog wel ff langs komen.
tikken klopt enigzins wel maar wil niet zeggen dat hij daad werkelijk zegt tegen de ecu dat de gasklep gesloten is..
7 oktober 2012 om 17:29 #18001447Ooh oke
We hebben donderdag afgesproken eerst als ik vrij kan krijgen maar denk ik wel
Hoop dat folkert mij verder kan helpen want ik wil aan het verbouwen maar moet eerst op kenteken
7 oktober 2012 om 22:15 #18001445Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?
8 oktober 2012 om 10:35 #18001482@Vinci wrote:
Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?
Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk…Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren…(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )….en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..
8 oktober 2012 om 16:52 #18001465carterontluchting zal je co niet van omhoog gaan hoor
8 oktober 2012 om 17:38 #18001461@Dr.Ed wrote:
@Vinci wrote:
Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?
Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk…Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren…(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )….en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..
En jij bent de TS niet, dus snap even de relatie nu niet helemaal… :???: In je avatar en onderschrift zie ik ook een heel andere motor staan…
En zoals gezegd doet de carterventilatie er hier niet toe…
8 oktober 2012 om 18:05 #18001460check dan gelijk de distributieriem of die goed staat :thumb
8 oktober 2012 om 18:09 #18001459Zoals gezegd heb ik ff onder de kap gekeken en mijn bevindingen gepost. En idd carteventilatie zal niet veel aan de co veranderen. Geeft alleen een indicatie dat er iets fout/verstopt zit.
8 oktober 2012 om 18:56 #18001455zal er morgen even een andere gasklepregelaar opzetten
ik zou donderdag naar folkie maar die heeft zijn arm in het gips nu dus dat gaat niet door
Alle hulp is welkom
motor loopt niet mooi stationair
pendelt op en neer
als ik dan het slangetje uit de bezinedrukregelaar trek loopt hij stukken beteren ik ben zaterdag al even bij ed geweest dus vandaar dat die ook regageert
Maar mijn co is nog steed te hoog
morgen gasklepregelaar even een andere op testen kijken wat dat doet
want die voel ik niet tikken bij het gasgeven
:hmmz :hmmz :hmmz :hmmz8 oktober 2012 om 19:07 #18001454Niet iedere auto waar ik “onder de kap hang” is van mij :jerry ….
9 oktober 2012 om 15:31 #18001480Voel je die gasklepregelaar echt goed tikken als je gas geeft
want ik had nu even 1 te leen maar voel nu nog niks tikken
iemand hier ervaring meer
Als hij nu koud is loopt hij heel mooi stationair
Zodra hij op temperatuur is en de vin slaat aan gaat hij gelijk weer pendellen in de toeren
En houd dan ook niet weer op als de vin uit gaat dan blijft hij weer pendellen in de toeren
dus zou zeggen dat de temperatuur sensor niet deugt maar zit al nieuwe in
hoe kan ik die als beste testen
HELP
10 oktober 2012 om 04:13 #18001472:( niemand hier een idee meer
10 oktober 2012 om 10:45 #18001471Ik heb zelf ook uitgebreidde CO perikelen achter de rug. Liep niet lekker, en bij de apk had ie een C0 van rond de 8(!). Na een berg geëmmer kwam ik er achter dat de (dis) bobine stuk was. Deze vervangen en daarna zat de c20xe ver onder de grens. Het lijkt me sterk in jouw geval, maar je weet het nooit.
Lambda sensor misschien ook niet goed?
10 oktober 2012 om 11:06 #18001470Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..
10 oktober 2012 om 15:09 #18001467lambda heb ik al vervangen toen was de co2 gelijk o want die was ook veel te hoog
dus ik zou zeggen dat de lambda nu wel goed isHet probleem is dat hij niet lekker stationair loopt
Als ik heb start dan loopt hij mooi 900 toeren
Zodra hij warm is en de vin slaat aan begint hij te pendellen
En houd daar ook niet meer mee opAls ik dan een vacuum slangetje van de bezinedrukregelaar afhaal loopt hij weer mooi 900 toeren
Dus wat zou het probleem dan kunnen zijn
Hier haal ik het slangetje uit en dan koopt hij weer normaal
Zie link http://db.tt/Pk7YsqyB” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 oktober 2012 om 17:09 #18001466Vin is zeer hoge belasting, ik zeg massa rot. Even spanning meten tussen chassis en alle bruine draden, bij voorkeur (moet onder belasting!) onder belasting, moet allemaal netjes nul zijn. 0,5 volt is al een probleem! Even verschil checken nog met de vin aan, zal de spanning stijgen op blok/chassis of accu minpool/blok of massa’s achterop benzine rail dan is er stront aan de knikker! Wel goed contakt maken met de meet pinnen, niet op roest zitten meten, dan even goed schoon krabben/schuren eerst!
Bij twijfel over een massa, even starkabel er overheen zetten en dan moet het netjes nul volt worden en verdwijnt het probleem wellicht als sneeuw voor de zon!
10 oktober 2012 om 23:24 #18001458@Looney wrote:
Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..
Hij heeft mijn halve C20XE daar al liggen 3 dorpen verderop :-P .
Ben toch bang dat je het in je kabelboom moet gaan zoeken dietrich , want dat blok van mij is goedlopend en met goede co uit die calibra gehaald . ( co hadden ze goed voor nederlandse keuring , maar koets bleek verrot te zijn ) .
lijkt mij dus vreemd dat al mijn onderdelen die je nu getest hebt niet goed zouden zijn :mrgreen:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.