Krassen in zijruit

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Krassen in zijruit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271780
    markiaantje
      Lid sinds:
      5 April 2015

      Hey iedereen!

      Ik heb laatst helaas wat schade aan m’n Astra H gehad.
      Doordat er iemand was die m’n spiegel eraf reed, is deze versplinterd tegen mijn zijruit van de bestuurderskant.
      Het vervangen van de ruit kost zo’n €200,–
      Nu vraag ik mij af of ik die niet kan polijsten met een fijne korrel schuurpapier (dacht zelf aan een korrel rond de 3000)
      Heeft iemand hier misschien ervaring mee of ideeën over?

      Alvast bedankt!! :D

      #18283640
      DeKleineMan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 May 2007

        Ik heb geen ervaring met het polijsten van ruiten. Wel heb ik me er laatst in ‘verdiept’ omdat de ruiten van mijn vectra onder de krassen zitten. Vorige eigenaar was waarschijnlijk erg fanatiek met de ijskrabber. Erg hinderlijk met de zon erop.

        Je hebt van die glas reparatie polijst setjes, maar heb veel gelezen dat deze vrij weinig doen. Autoruit glas is erg hard. Hooguit de ‘waas’ die versleten ruitenwissers achter laten op je ruit verminderen. Verder word het op diverse websites afgeraden om je ruiten zelf te gaan polijsten. Omdat je je ruit zou kunnen verknallen en omdat er misschien vervorming op zou kunnen treden doordat je nooit overal evenveel weg polijst. Voor hoe ver dat mogelijk is.

        Bepaalde bedrijven hebben tegenwoordig ook al de beschikking over een polijstrobot maar ook hier zijn de meningen over verdeelt lees ik.

        Misschien heeft iemand anders tips?

        #18438011
        Joris van der Veen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2021

          [quote quote=18283640]Ik heb geen ervaring met het polijsten van ruiten. Wel heb ik me er laatst in ‘verdiept’ omdat de ruiten van mijn vectra onder de krassen zitten. Vorige eigenaar was waarschijnlijk erg fanatiek met de ijskrabber. Erg hinderlijk met de zon erop. Je hebt van die glas reparatie polijst setjes, maar heb veel gelezen dat deze vrij weinig doen. Autoruit glas is erg hard. Hooguit de ‘waas’ die versleten ruitenwissers achter laten op je ruit verminderen. Verder word het op diverse websites afgeraden om je ruiten zelf te gaan polijsten. Omdat je je ruit zou kunnen verknallen en omdat er misschien vervorming op zou kunnen treden doordat je nooit overal evenveel weg polijst. Voor hoe ver dat mogelijk is. Bepaalde bedrijven hebben tegenwoordig ook al de beschikking over een polijstrobot maar ook hier zijn de meningen over verdeelt lees ik. Misschien heeft iemand anders tips?[/quote]

          Op mijn voorruit zijn er krassen te zien. Ik vermoed dat er ’s avonds zwerfkatten op mijn auto lopen. Ik had ook zo een polijst setje uitgeprobeerd, maar kreeg niet het gewenste resultaat. Ik heb in gedachten een bedrijf te benaderen, maar nu twijfel ik na het lezen van je informatie. Zijn er helemaal geen speciale technieken om die krassen te verwijderen?

          #18438170
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Andere ruit van de sloop halen?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.