Krakende Koppeling

Forumindex Forums Modellen Corsa Krakende Koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226015
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Ik heb al een tijdje last van een koppeling die niet soepel omhoogkomt en een beetje een krakend geluid maakt.

      Wat kan dit zijn?

      Als ik in de auto aan het hefboompje rommel waar de koppelingskabel aan vast zit maakt hij hetzelfde geluid. Kan het zijn dat het asje waar het hefboompje omheen draait versleten is of moet ik het bij de drukgroep zoeken? Het treedt pas op ongeveer 20 min na het starten als de motor wat warmer is.

      #17729474
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Ter verduidelijking, dit hefboompje bedoel ik. Motor is een 1.4 16v uit 98

        #17729475
        max
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Klinkt als een versleten koppelingskabel.

          #17729476
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Zou die dan niet altijd moeten kraken? Als ik hem ’s ochtends start is er niets aan de hand. Begint pas als ik er een stukje mee gereden heb.

            #17729477
            X-PloiD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 April 2010

              Mijn Corsa heeft er geen last van enigste wat je wel hoord is ergens een veer van het pendaal. kwa koppelen pakt hij altijd perfect al sinds 1994 xD

              Kijk eens goed na het hefboompje waar de kabel aanzit bij de motor is gewoon eens kijken bij je pendaal. Volgens mij kan je de koppeling ook nog afstellen misschien helpt dat

              #17729478
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Ik verdenk inderdaad dat hefboompje, is dat nog te smeren of kan je dat beter vervangen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.