Krakende draagarmrubbers Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Krakende draagarmrubbers Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267190
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hallo allemaal,

      Ik heb al eens gelezen over dat de Astra G bij koud weer kan kraken en heb dit zelf ook al ervaren. Nu begint ze alleen ook al te kraken bij het weer zoals afgelopen dagen(en ook bij ongeveer 20 graden) en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Ik wil geen “asobak” :jerry

      Na thuis ff wat duwen en tekken, denk ik de bron van het gekraak gevonden te hebben.

      Volgens mij kraken de rubbers tussen de linker draagarm en het subframe. Kan dat kloppen? :hmmz Wat kan ik hiermee? Is dit op te lossen met wat vet? Moeten er nieuwe rubbers in? Moet ik de hele draagarm vervangen? Wat zijn eventuele duurzame(niet VEEL beter op de korte termijn, maar liever IETS beter op de langere termijn) upgrade mogelijkheden?

      Alvast bedankt voor het meedenken en de adviezen :thumbup

      #18244865
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Dat kan inderdaad, ik had het laatst ook bij de H, daar piepten ze rubbers nadat we het subframe eronder vandaan hadden. Heb alles 2 keer volgeblaft met WD40 en niks meer gehoord. Goedkoopste om eerst te proberen.

        Upgrade is mogelijk door nieuwe draagarmen compleet met rubbers, of zelfs powerflex rubbers..

        #18244866
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Meestal zijn het de stabilisator stang rubbers die kraken, de mijne kraakt ook ga ze met de tijd ook vervangen en dan goed invetten en kijken hoelang het goed blijft.

          #18244867
          Astra_R
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 September 2011

            @pixels66 wrote:

            Dat kan inderdaad, ik had het laatst ook bij de H, daar piepten ze rubbers nadat we het subframe eronder vandaan hadden. Heb alles 2 keer volgeblaft met WD40 en niks meer gehoord. Goedkoopste om eerst te proberen.

            Upgrade is mogelijk door nieuwe draagarmen compleet met rubbers, of zelfs powerflex rubbers..

            En wat zijn dan de mogelijkheden, kosten en voordelen bij upgrade? Bijv. Sterker en/ of lichter? Comfortabeler? Hoe zit met de optie die ik in mijn achterhoofd heb om mogelijkerwijs ooit naar 5 gaats wielen en remmen te gaan?

            Wat betreft powerflex waarover ik vaak positieve reacties lees: Hoe hebben die invloed op het rijcomfort?

            #18244868
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Vijfgaats staat volgens mij los van de draagarmen, dat heeft met de wielnaaf te maken die dan vervangen wordt.

              Sterker en lichter weet ik niet, maar dat is een kwestie van vernieuwen. Powerflex rubbers zijn meer star/stug..

              #18244869
              Astra_R
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 September 2011

                Heb je zelf ervaring met powerflex? Tijdens sportief rijden lijken ze me perfect maar wat is het verschil tijdens dagelijks rijden?

                #18244870
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Nee, heb 1 keer sportief gereden met die dingen op een AX GT carburateur.. Al zo lang geleden dat ik het niet meer zou weten eigenlijk..

                  #18244871
                  Astra_R
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 September 2011

                    Ivm de remupgrade waar ik mee bezig ben, lijkt het mij ook wel wijs om de gehele draagarm inclusief fuseekogel te vervangen aangezien die ook los gaat tijdens het wisselen van de fusee.

                    Weet iemand wat de OEM is van de originele draagarmen en wat een kwalitatief goed alternatief op orgineel is? Ik heb onder andere merken gezien als MOOG, TRW en Delphi.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.