Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Krakende draagarmrubbers Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2014 om 11:33 #17267190
Hallo allemaal,
Ik heb al eens gelezen over dat de Astra G bij koud weer kan kraken en heb dit zelf ook al ervaren. Nu begint ze alleen ook al te kraken bij het weer zoals afgelopen dagen(en ook bij ongeveer 20 graden) en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Ik wil geen “asobak” :jerry
Na thuis ff wat duwen en tekken, denk ik de bron van het gekraak gevonden te hebben.
Volgens mij kraken de rubbers tussen de linker draagarm en het subframe. Kan dat kloppen? :hmmz Wat kan ik hiermee? Is dit op te lossen met wat vet? Moeten er nieuwe rubbers in? Moet ik de hele draagarm vervangen? Wat zijn eventuele duurzame(niet VEEL beter op de korte termijn, maar liever IETS beter op de langere termijn) upgrade mogelijkheden?
Alvast bedankt voor het meedenken en de adviezen :thumbup
27 juli 2014 om 13:18 #18244865AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat kan inderdaad, ik had het laatst ook bij de H, daar piepten ze rubbers nadat we het subframe eronder vandaan hadden. Heb alles 2 keer volgeblaft met WD40 en niks meer gehoord. Goedkoopste om eerst te proberen.
Upgrade is mogelijk door nieuwe draagarmen compleet met rubbers, of zelfs powerflex rubbers..
27 juli 2014 om 14:03 #18244866Meestal zijn het de stabilisator stang rubbers die kraken, de mijne kraakt ook ga ze met de tijd ook vervangen en dan goed invetten en kijken hoelang het goed blijft.
27 juli 2014 om 14:08 #18244867@pixels66 wrote:
Dat kan inderdaad, ik had het laatst ook bij de H, daar piepten ze rubbers nadat we het subframe eronder vandaan hadden. Heb alles 2 keer volgeblaft met WD40 en niks meer gehoord. Goedkoopste om eerst te proberen.
Upgrade is mogelijk door nieuwe draagarmen compleet met rubbers, of zelfs powerflex rubbers..
En wat zijn dan de mogelijkheden, kosten en voordelen bij upgrade? Bijv. Sterker en/ of lichter? Comfortabeler? Hoe zit met de optie die ik in mijn achterhoofd heb om mogelijkerwijs ooit naar 5 gaats wielen en remmen te gaan?
Wat betreft powerflex waarover ik vaak positieve reacties lees: Hoe hebben die invloed op het rijcomfort?
27 juli 2014 om 14:15 #18244868AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vijfgaats staat volgens mij los van de draagarmen, dat heeft met de wielnaaf te maken die dan vervangen wordt.
Sterker en lichter weet ik niet, maar dat is een kwestie van vernieuwen. Powerflex rubbers zijn meer star/stug..
3 augustus 2014 om 19:59 #18244869Heb je zelf ervaring met powerflex? Tijdens sportief rijden lijken ze me perfect maar wat is het verschil tijdens dagelijks rijden?
3 augustus 2014 om 20:13 #18244870AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, heb 1 keer sportief gereden met die dingen op een AX GT carburateur.. Al zo lang geleden dat ik het niet meer zou weten eigenlijk..
17 augustus 2014 om 13:28 #18244871Ivm de remupgrade waar ik mee bezig ben, lijkt het mij ook wel wijs om de gehele draagarm inclusief fuseekogel te vervangen aangezien die ook los gaat tijdens het wisselen van de fusee.
Weet iemand wat de OEM is van de originele draagarmen en wat een kwalitatief goed alternatief op orgineel is? Ik heb onder andere merken gezien als MOOG, TRW en Delphi.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.