dubbelmassavliegwiel z22yh?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum dubbelmassavliegwiel z22yh?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344829
    djpauluz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2017

      Na een lange rit afgelopen weekend viel het mij op dat bij een warme motor en warme omstandigheden buiten de auto flink wat lawaai maakt bij het weg rijden. Ook hoor je het vliegwiel als je de motor start als hij warm is zodra hij aanslaat. Heeft iemand hier misschien ervaring met het dubbelmassavliegwiel van de z22yh motoren met de f23 5bak? zijn hier vaker problemen mee en zo ja wat zijn de symptomen? Of is er een kans dat het bijvoorbeeld in de rubbers van de radiateur zit dat je deze hoort rammelen bij het optrekken?

      Na nog geen 2 week geleden de ketting te hebben laten vervangen a 1150 euro zit ik niet te wachten op nog een dure reparatie voor de vakantie aan.

      #18344968
      djpauluz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 May 2017

        Niemand op het forum ervaring met het vliegwiel van de 2.2 direct? je hoort het lawaai alleen bij een warme motor bij het aanslaan en het weg rijden uit stilstand. Gister met de monteur getest maar bij stationair lopen hoor je niks ratelen koppeling indrukken of loslaten maakt hier ook geen verschil.

        Mijn vraag is dan ook of het normaal is bij de vectra 2.2 direct dat je het vliegwiel iets hoort bij het starten bij een warme motor? koud hoor je echt helemaal niks namelijk.

        Het kan ook ergens anders vandaan komen natuurlijk. Mocht er iemand ervaring hebben met lawaai/bijgeluiden bij warme motor en warm weer dan hoor ik het graag.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.