kraken dorpel –> deurpen?

Forumindex Forums Modellen Corsa kraken dorpel –> deurpen?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258115
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Tijdens rijden in de Corsa kraakt deze, lijkt uit de dorpel te komen. Had wel es gehoord dat het “normaal” schijnt te zijn en heb er dus ook nooit meer aandacht aan gegeven.

      Nu heb toch nog eens beter gekeken en er zit ruimte in het bovenste scharnier van de bestuurdersdeur. Als de deur open staat kun je ook merken dat er spelling op zit (als je deur op tilt ter hoogte van de handgreep, kun je voelen dat er ruimte op zit. Nu denk ik dat het gekraak ook hierdoor veroorzaakt wordt.

      Is dit een vaker voorkomend probleem? Waar kan ik het beste een nieuwe deurpen vandaan halen? En is dit te doen met normaal gereedschap?

      #18147212
      Heks
        Lid sinds:
        18 June 2012

        Ik heb wel sites gezien waar ze idd een deurpen aanbieden. Als weet ik niet of dit zin heeft? Heb wel ergens een how to gevonden ooit. Daar boorde ze het geloof ik uit en dan een iets dikkere bout/moer ipv die pen, dit leek mij beetje een tijdelijke oplossing, maar dat kan een inschattingsfout aan mijn kant zijn.

        Mijne heeft het kraken bij open en dicht gaan ook, dus ga het even in de gaten houden.

        #18147213
        Kleine-Paul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2012

          Kraken bij openen en sluiten portieren:

          viewtopic.php?f=133&t=174320

          #18147214
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Hij heeft zo te zien een corsa uit 2002, een corsa c dus. Deze heeft andere deurvangers dan de B ;). Als je ruimte hebt op je scharnier zou ik eerst beginnen met een andere pin halen bij de dealer.

            #18147215
            ries e
              Lid sinds:
              23 December 2011

              Het kraken van de deuren komt meestal van het slot. Door de beugel in de deurstijl iets te verplaatsen kun je hem in hoogte en diepte afstellen. Ietsje strakker doet meestal wonderen. Voordat je de bouten ietsjes losdraait eerst even met een dunne viltstift aftekenen waar de beugel zat voordat je hem losmaakte! Dan kun je zien hoeveel je hem verplaatst. Anders blijft het gokken!

              #18147216
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Of je slot even smeren, was de truc bij de c van mijn ouders, scheelt een hoop gerammel

                #18147217
                Kleine-Paul
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 November 2012

                  @joop1970 wrote:

                  Hij heeft zo te zien een corsa uit 2002, een corsa c dus. Deze heeft andere deurvangers dan de B ;). Als je ruimte hebt op je scharnier zou ik eerst beginnen met een andere pin halen bij de dealer.

                  Eens, zo snel niet gezien ;) Is voor Heks wel de oplossing.

                  #18147218
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Haha ja klopt. Had het al wel is gelezen, maar zal eerst is een nieuwe pen kopen om het daarmee te proberen.

                    #18147219
                    johan1981
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 April 2005

                      Bedankt voor de reacties, ik ga een nieuwe pen halen bij de dealer.

                      Is dit met een Hamer en een Centerpons te vervangen? Of heb ik er meer voor nodig?

                      #18147220
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Ik ram ze eruit met een hamer en een bahco. Theedoek even tegen de lak houden om die te beschermen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.