kraak voorkant auto bij drempels

Forumindex Forums Modellen Astra kraak voorkant auto bij drempels

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272836
    gwn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2012

      Hallo medeleden,

      onze astra h heeft een irritante kraak bij het nemen van drempels. (Alleen bij drempels). Zelf op onderzoek uitgegaan en dit zouden de stabilizatorstang rubbers moeten zijn. Helaas heeft onze auto het type dat uit 2 losse delen van de rubber bestaat en hierdoor was vervanging iets duurder dan normaal.

      Enfin de beide rubbers zijn vervangen bij opel en ingesmeerd met een speciaal spul van Forte dat Opel gebruikt om de rubbers ingevet / soepel te houden.

      Het gekraak is een heel pak minder en vaak ook weg, echter horen we soms toch nog een duidelijke kraak ook al is die minder hevig dan eerst.

      Zijn er verder nog “bekende” onderdelen die dit kunnen veroorzaken of moeten de nieuwe gemonteerde rubbers zich eerst helemaal “zetten” ofzo?

      Wel is duidelijk merkbaar dat de rubbers zijn vervangen, de auto ligt rustiger op de weg, stuurt ook iets strakker. (Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden)

      thanks!

      #18291118
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Tja, da’s een Opel kwaaltje en blijkbaar moeten we het normaal vinden dat een Opel kraakt bij nat weer als we over een drempel rijden.

        De eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam was toen de Vectra C van mijn vader begon te kraken bij nat weer. Heb toen ook de stabilisatorstangrubbers vervangen. Toen was het voor een half jaar weg en toen begon die weer te kraken. Heb toen weer alles losgehaald en ingevet, was het weer weg voor een paar maanden, totdat die weer begon te kraken. Toen heb ik mijn vader verteld dat die er maar mee moet leren leven.

        Toen kocht ik mijn Astra G, bij nat weer over een drempel, gegarandeerd dat die kraakt. Al is dat wel alleen de eerste paar kilometer. Als die warm is, is het over. Ik ga er nu niet eens meer de moeite insteken, want ik weer zeker dat als ik de rubbers vervang, dat hij over een half jaar weer kraakt.

        #18291119
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Hmm, bij mij is het met nat weer juist over. Dan zijn alle uitgedroogde rubbers dus eventjes “ingesmeerd”. Maar inderdaad, elke Opel heeft bij mij gekraakt. Je kan het om de zoveel tijd insmeren maar het blijft toch terugkomen. Ik heb wel eens gehoord over betere onderstel rubbers die niet zouden kraken, dit zou een andere type rubber/plastic zijn dan Opel standaard gebruikt.

          #18291120
          gwn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2012

            Ok nja ik heb originele opel rubbers erop laten zetten, ik weet indd dat er van die blauwkleurige bestaan (voor elke auto) en dat zou indd beter zijn….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.