Koude start start slecht Corsa C 1.2 benzine

Forumindex Forums Modellen Corsa Koude start start slecht Corsa C 1.2 benzine

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18457260
    sinan_180cc@hotmail.com
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 October 2019

      Beste allen,

      Ik ben trotse eigenaar van een Corsa 1.2 benzine uit 2002.

      5 jaar lang in bezit, nooit problemen mee ervaren. Slechts 1x accu vervangen afgelopen week.

      Mijn probleem: auto start met koude start moeilijk, slaat wel aan maar tegelijkertijd brand ook het (steeksleutel geel) op dashboardlamp en deze gaat weer uit nadat die op touren komt en net nadat die aanslaat loopt die op laag touren net alsof die bijna wil uitvallen maar komt bij, dit voor 2 seconden. Als ik de motor 3x aanzet uitzet dan lijkt het alsof die hem als voorheen normaal pakt.

      ik hoor geen geruis tijdens het starten. Maar wat ik wel wil vermelden, bij warme motor als ik de motor uitzet en weer aanzet dan pakt die hem meteen in 1 seconden als altijd voorheen, maar dit gaat wel gepaard met geknaag dat uit de startmotor komt ook 1 seconden.

      Ik heb de accu van de week vervangen, er lag een 44ah in, deze vervangen door 54 of 55ah.

      maar met starten koude start dus ervaar ik nog hetzelfde.

      auto uitgelezen, geen storingen, gaskleppenhuis uitgebouwd zag er erg schoon uit, maar toch even gereinigd, resultaat: hetzelfde probleem bij de koude start doet zich nog voor.

      ik vermoed de startmotor, maar kan het ook de startrelais, benzinepomprelais, nokkenasssensor, krukasssensor, temperatuursensor, luchtmassameter of een massakabel probleem zijn van deze koude start?

      Ik zou graag willen dat mijn Corsa weer als voorheen in 1x aanslaat in 1 seconden en meteen op z’n touren zit.

       

      alvorens bedankt voor de reacties.

      #18457261
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Heb je de brandstoffilter ooit vervangen, is 10€z

        #18457269
        sinan_180cc@hotmail.com
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 October 2019

          Brandstoffilter vervangen 10.000 km geleden.

          bougies ook toen gedaan

          In ieder geval tussen 10.000 en 13.000km geleden.

          #18457365
          sinan_180cc@hotmail.com
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 October 2019

            Foutcode b1485 wisselstroomgenerator bekrachtigingsstroom pin61
            En lage spanning
            CAN geen communicatie

            wat zal het zijn ?

            #18457553
            Koffie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 November 2019

              Wat is de accuspanning voordat je de motor (koud) start? En welke spanning meet je tussen accupluspool en chassis (niet de accuminpool) tijdens het starten?

              Bedoel je met moeizaam starten dat de startmotor de motor maar langzaam ronddraait of dat je de startmotor lang moet laten werken voordat de motor aanslaat?

              #18457733
              sinan_180cc@hotmail.com
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 October 2019

                Beste Koffie,

                Accu geeft 12v aan, het is een nieuwe accu net 2 weken erin (omdat de oude accu ´rood´ aangaf op het meetapparatuur + van hoge ah voorzien. Voorheen zat er 44ah en nu 55ah. Dynamo gemeten lopend motor was 14,2v. (dat meten van accupluspool naar chassis tijdens starten ga ik morgen avond in de garage laten uitproberen)

                Koffie, als ik de sleutel draai om de motor te starten, hij slaat aan maar draait 2 seconden op 400-500 touren en komt daarna op normaal gang. Tegelijkertijd gaat 1x de (steeksleutel) lampje knipperen tijdens het starten en gaat daarna meteen weer uit.

                Dus hij valt niet uit tijdens het starten, eenmaal bij een warme motor starten pakt die hem gelijk goed op.

                Voorheen bij (koud) starten pakte die hem gelijk en zat die al op normaal touren.

                Ik heb de auto net gestart, hetzelfde probleem, als ik hem erna weer start is het normaal starten kan ik zeggen. Voornamelijk als ik de auto meer dan 1 dag laat staan dan krijg ik dat ene probleem met starten. Maar als ik vanuit Utrecht na Amsterdam rijdt, en de auto daar 4 a 5 uur lang laat en daarna weer start, pakt die hem gewoon normaal.

                Ik heb wat op andere websites gekeken, ik kom tegen: Krukassensor, temperatuursensor, brandstoffilter, startmotor, een paarse relais 4 hoekig in de zekeringskast die opgeschuurd moet worden of even doorgemeten moet worden. Dat paarse relais 4 hoekig hoe meet ik dat ? Verder startrotor meten van de startmotor, ECU stekker loshalen schoonmaken en weer erin. De dashboard (klokje) heb ik van de weekend uitgebouwd was keurig netjes maar toch even schoongemaakt met remmenreiniger en lucht gespoten erop. Verder had ik 3 jaar geleden lekkage via de zekeringskast, deze toen schoongemaakt alles losgekoppeld voorzien van een stevig plastic folie eroverheen. Sindsdien geen lekkages. En, de stekkers weer goed aangesloten.

                Bougies en brandstoffilter waren 13.000 km geleden vervangen. Ik zit ook te denken om de bougies even te demonteren om deze te bekijken. En de bobine, omdat deze een railbobine heeft, kan ik deze loskoppelen en neerleggen en starten of deze goed vonken ?

                 

                #18457736
                sinan_180cc@hotmail.com
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 October 2019

                  Dat reset interval service, heb ik ook uitgevoerd ik zag op de dagkm staan INSP heb de handeling gedaan gas en rem ingedrukt houden en contact aan en hij bleef achterelkaar door knipperen dat gele steeksleutel lampje tot 80x hij is helemaal niet uitgegaan zolang mijn voeten op de gas en rempedaal stonden.

                  Als ik rempedaal indruk tegelijkertijd met dagkm knopje, en de contact draai zie ik de dagkm – – – – worden maar gaat de steeksleutel 1x knipperen en thats it. Dus op die manier heb ik eigenlijk niet de foutieve code(s) kunnen achterhalen.

                  Ik had de voertuig uitgelezen met een DEPLHI apparaat en heb de foutcodes verwijderd maar de gele sleutellampje is vandaag weer 1x geknipperd tijdens het starten. Als ik de voertuig uitlees met GUTMANN apparaat vindt deze geen foutieve codes.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.