Kosten vervangen koppakking astra j

Forumindex Forums Modellen Astra Kosten vervangen koppakking astra j

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363487
    heikoop4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2016

      Kan iemand mij vertellen wat het vervangen van de koppakking bij een astra j gemiddeld kost. Mijn auto lekt koelvloeistof en de slangen zijn keihard als de auto warm is, dus vermoed lekke koppakking.

      #18363501
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Bij een defecte koppakking denk ik aan stijgend oliepeil (koelwater komt bij de olie), zwarte koelvloeistof (olie komt bij koelwater), een witte rookpluim uit de uitlaat en zoete geur.

        Bij een gewone lekkage denk ik aan een lekkende temperatuursensor, thermostaathuis, kachelradiator, defecte vacuumdop op je expansievaatje, lekkages die weer dichtgaan door de warmte en terugkomen bij afkoeling of andersom en lekkende slangaansluitingen

        Ruikt het zoet rondom de draaiende motor, zie je witte waterdamp in het licht van je koplampen als je achteruit rijdt in het donker?

        Zie je sporen van opgedroogde vloeistof (groen) lopen?

        Het hoeft niet gelijk je koppakking te zijn. Garage kan het koelsysteem afpersen en lekkages opsporen.

        Succes

         

         

         

        #18363503
        linfiel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2011

          Denk aan een defect thermostaat die niet open gaat, dan gaan inderdaad de koelslangen op druk staan en kan je ze niet indrukken, dan druk hij het koelvloeistof wel ergens door een zwak plekje heen, zodoende je lekkage.

          #18363522
          heikoop4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2016

            Hij lekt nu bij een van de slangen van het expansie vat. Voor de rest zien de olie en koelvloeistof er goed uit. Word de motor niet te warm bij een defecte thermostaat ? Hoe kan ik zien of het de thermostaat is die defect is?

            #18363529
            john-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2012

              Als het thermostaat defect is en niet opent blijft de radiator koud en ventilator zal ook niet aanslaan.  Temperatuurmeter zal snel oplopen dan met storingsmeldingen in het dashboard.

              Als het thermostaat niet sluit blijft je koeltemperatuur te laag.

              Astra J heeft gelukkig een temperatuurmeter in het dashboard.

              Lekkage kan ook nog bij de waterpomp zitten bedenk ik mij.

              #18363563
              miraltje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                beruchte lekkages bij de astra j zijn waterpomp of de koelslang van de turbo.
                verlies je veel vloeistof of weinig eens in de aantal week bijvullen?

                bij mij was de koelslang van de turbo lek, echter was bijna niet te zien en op te sporen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.