Kort “elektromotor”geluid bij ontgrendelen deuren

Forumindex Forums Modellen Karl Kort “elektromotor”geluid bij ontgrendelen deuren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358516
    Bart072
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2018

      Onze Karl Rocks met ‘automaat’ van mei 2018 heeft iets raars: als ik de deuren open met afstandsbediening, hoor je onder de motorkap een geluid als van een brandstofpomp, een elektromotorgeluid zeg maar, dat een seconde aanhoudt en dan weer stopt. Hij doet dat alleen als hij een tijd stil heeft gestaan. Als ik de deuren dan direct weer vergrendel en ontgrendel, gebeurt er niets.

      Onze vorige Karl had dat niet, dus ik vraag mij af: wat is dat?

      #18359255
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Auto clime control?

        Iets meer info. Auto..

        #18359261
        Bart072
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2018

          “Iets meer info” lijkt mij niet echt nodig. Ik heb aangegeven om welke auto het gaat.

          Maar het goede nieuws is: ik weet inmiddels wat het is. Bij de EasyTronic-modellen wordt, zodra de deuren ontgrendeld worden, de automaat op druk gebracht. Zodoende is het systeem klaar als je direct zou instappen en meteen zou starten. Dat op druk brengen is dus het geluid dat je hoort.

          #18359272
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Maakt mij verder niet uit maar info heb je aito clime control kan zeker handig zijn .. deze heeft nl kleppen welke ook zelf openen en sluiten. Dit gebeurt met motortjes en deze hoor je ook brommen en of zoemen zeker als de inlaat sluit en opend.. de recirculstie klep gaan nl na uitzetten auto nl zelf automatisch dicht.

            Je zegt Opel Karl Rocks..1.4..tiptronik en online Edition niet elke online edition hoeft auto clime control te hebben?

            #18359274
            Bart072
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2018

              Ik waardeer je pogingen om mijn vraag te beantwoorden maar een waardevol antwoord begint met het lezen van de vraag.

              In de vraag vermeld ik een Karl Rocks met automaat. Er bestaat geen Karl Rocks met climate control. Bovendien zijn airco en climate control zaken die absoluut niet ter zake doen als ik vermeld dat ik het geluid hoor als ik de deuren ontgrendel met de afstandsbediening. Immers, dan sta ik náást de auto en is de motor helemaal niet gestart. Ik wil de eerste climate control of airco nog tegenkomen die zonder draaiende motor, direct na het ontgrendelen van de auto, al iets gaat doen.

              #18359275
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Opel Vectra gts bj 2005 ging de klep van recirculatie bij openen met ab al open. En vij veel meer Opels gebeurt dit met openen van de Auto met dr AB Ook ging hij ook weer na afsluiten van de auto na een tijdje vanzelf weer dicht en hoorde je het motortje weer.

                Dan jij bent op een forum jij steld een vraag. Ik probeer jou te helpen krijg ik een antwoord wat er op neerkomt dat ik mij dus in een bestellijst moeten verdiepen of er wel een auto climecontrol in zit of niet of dat wel optie kan zijn of niet?

                Heel veel Online Edition Opels hebben ook Climecontrol.

                Terwijl jij gewoon simpel zulke vragen kan beantwoorden en wellicht zo met je vraag geholpen kunt worden. Geen climecontrol ok.. duidelijk dan zoeken we verder zo werkt het op dit en elk forum.

                Dat is toch wel een beetje de wereld op zijn kop.

                Succes met je Karel :bye:

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.