Kopplingspedaal werkt niet meer???

Forumindex Forums Modellen Astra Kopplingspedaal werkt niet meer???

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348925
    elyseum
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2010

      Ik reed vanmorgen naar huis in mijn Opel Astra G Caravan uit 2000. Bij het nemen van een bocht trapte ik op de koppelingspedaal om te schakelen en de druk was in één keer weg. Heb hem vlug uit de versnelling gedaan en langs de kant van de weg gezet.

      Geprobeerd om koppelingspedaal in te trappen en in z’n één te zetten, maar dit lukte niet. Pedaal wel bovenin, maar geen druk. Kan wel auto bij uitgeschakelde motor in elke versnelling zetten. Alleen niet bij ingeschakelde motor.

      Wie kan mij helpen/zeggen, wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor uw reactie.

      Groetjes, Cor.

      #18348927
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        #18348929
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Volgens mij heeft de Astra G een hydraulische bediening voor de koppeling. Probleem kan dan veroorzaakt worden door lekkage bij de ontkoppelcilinder bij het druklager of als je geluk hebt de cilinder bij het pedaal. Kijk eens naar het niveau van de remvloeistof, daar maakt de koppeling ook gebruik van.

          #18348931
          elyseum
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2010

            De remvloeistof staat op niveau. Bedankt voor de tip. Ook geen olie onder de auto te vinden. Kan er iets niet losgeschoten zijn? Zoals eerst met een koppelingskabel?

            Groetjes, Cor.

            #18349005
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Nope!, Bij eventuele lekkage had je het al vernomen aan je remvloeistof, zoals Jasper98 heeft beschreven, ik ben bang dat je de hoofdprijs te pakken hebt.

              Mocht het de ontkoppelcilinder zijn, moet de versnellingsbak er onder uit!, vervang je oliekering in de motor en versnellingsbak,
              en de koppelingsplaat dan ook, je hebt hem dan toch open liggen.

              Misschien kan je het door iemand laten doen of helpen door een van de leden voor een leuk prijsje, want dit is bij de vod behoorlijk duur.

              Je zou ->ontluchten<- nog kunnen proberen, maar ik vrees het ergste.

              #18349023
              elyseum
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2010

                Toch de druklahergedeelte. Helaas. Het wordt allemaal bij elkaar te duur om de auto te duur om te auto te houden. Dan maar op zoek naar een andere Opel. ???

                Ik dank jullie voor jullie reacties.
                Groetjes, Cor.

                #18349027
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Tja!, dat is een overweging, een andere auto andere dingen.

                  Ik kwam ook voor dit probleem te staan, ik had de Zafira net apk laten keuren, en er nogal wat aan gespendeerd om door de apk te krijgen.

                  Toen kwam ik ook voor dit probleem te staan, Te veel gespendeerd om de auto weg te doen, en het risico op herhaling bij een andere auto,
                  klinkt pessimistisch maar het was voor mij wel een feit. en het chassis en de motor is in zo een staat, dat je vlug gaat denken, dit moet ik bij de volgende,
                  af wachten. toen heb ik het maar gerepareerd. En achter af gezien er toch weer blij mee, dat ik deze keuze heb gemaakt.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.