koppelomvormer

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218689
    astraminator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2004

      Wie kan mij vertellen welk verschil er in de koppelomvormers zit en wat dit verder uit maakt tijdens het rijden.

      Ik rij nu met een koppelomvormer van een 2.5 op een 3.0 liter motor. Schakelt de automaatbak dan later als wanneer ik een 3.0 koppelomvormer zou hebben of hangt dat van het type bak af.

      Ik weet dat er verschillen zitten in de koppelomvormers maar welke uitwerking dat heeft is mij niet bekend.

      #17630435
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        ik heb in mijn commodore bijde gehad die van een 3.0 is in omvang groter en zit anders op het ‘vliegwiel’ gemonteerd
        ik had de ervaring dat hij met een 3.0 omvormer eerder overschakelde dan met een kleinere 2.5 omvormer

        #17630436
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Iedere motor heeft zijn max koppel op een ander niveau de koppelomvormer probeert als de motor zo sterk mogelijk is zo weinig mogelijk slip te veroorzaken….

          Eerder of later schakelen durf ik niet te zeggen,maar elke koppelomvormer is aangepast aan het max koppel en toerental van de motor.

          #17630437
          astraminator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2004

            Aha op die manier. Dus met de koppelomvormer van een 2.5 op een 3.0 loopt ie eigenlijk nooit op het juiste koppel.

            Het valt mij namelijk op dat (zeker bij koude motor) de bak wat later overschakeld als dat ik graag zou willen. Ook bij constant 80 blijft de bak schakelen. Rij ik 85 dan blijft ie gewoon in de versnelling staan.

            Ik heb een 3.0 blok met AW 4 bak automaat gekocht. Misschien dan toch maar eens wisselen met de 2.5 AW automaat.

            Bij de 2.5 AW bak heeft de koppelomvormer 2,21
            Bij de 3.0 AW bak heeft de koppelomvormer 1,85

            Behoorlijk verschil t.o.v. de 3 gang automaat
            Bij de 2.5 3 bak 2,3
            bij de 3.0 3 bak 2,15

            #17630438
            billathome
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 August 2009

              Ik heb een Record 22 honderd automatenbak die wil ik achter een commodore 25 zetten komt dat goed denken jullie?
              schakel verhouding ligt als volgt:
              1e 2,4
              2e 1,48
              3e 1,0
              achteruit 1,92

              Het is een overlock bak dus ik moet het elektrische deel nog aansluiten.

              Heeft iemand misschien ook een schakel verhouding van een 25 honderd automaten bak om te vergelijken?

              Zit ik hier goed of moet ik een nieuwe topic starten!

              B.V.D. Billy the handymen:wors

              #17630439
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                de verhouding is het zelfde.

                Commodore C 25S, 25E / Commodore B 25S

                1. Gang 2. Gang 3. Gang R-Gang
                2,40 1,48 1,00 1,92

                #17630440
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ja how how eens ff de automaat bakken hebben inwendig allemaal dezelfde verhoudingen of het nu achter een krokett 1.2 hangt of achter een 3.0 12V,het is de koppelomvormer die bepaalt wanneer de aangereden word en wanneer bij wel toerental de meeste/sterkste verbinding ontstaat tussen motor en bak.

                  De bakken zijn allemaal hetzelfde alleen de koppelomvomer is iedere keer verschillend op de motor afgestelt.

                  #17630441
                  billathome
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 August 2009

                    Dus als ik het goed begrijp boys moet ik mijn eigen koppelvormer gebruiken van de 25 honderd bak.

                    Is dit correct!!!!

                    #17630442
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Dat loopt prima een 22E bak met koppelomvormer achter een 2500,wat een overlock is weet ik niet,maar ik neem aan dat je een lock-up bedoelt.

                      Niks aan doen gewoon inbouwen die handel.

                      Elke 3-gang automaat is een TH180 (Turbo Hydramatic 180 of Trimatic ook wel genoemd)

                      De versie met lockup heet de TH180C,en als je de lockup niet aansluit is het gewoon precies hetzelfde als de oudere TH180 bakken.

                      Die bakken lagen een Kadett 1.2 (ander koppelomvormer huis dat wel) en aan 30E hing dezelfde bak en in Australie aan de 5.0 V8 Holden hing ook dezelfde bak,allemaal GM auto,s met een TH180.

                      #17630443
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        origineel gepost door Ghanz
                        de verhouding is het zelfde.

                        Commodore C 25S, 25E / Commodore B 25S

                        1. Gang 2. Gang 3. Gang R-Gang
                        2,40 1,48 1,00 1,92

                        origineel gepost door GSE
                        Ja how how eens ff de automaat bakken hebben inwendig allemaal dezelfde verhoudingen of het nu achter een krokett 1.2 hangt of achter een 3.0 12V,het is de koppelomvormer die bepaalt wanneer de aangereden word en wanneer bij wel toerental de meeste/sterkste verbinding ontstaat tussen motor en bak.

                        De bakken zijn allemaal hetzelfde alleen de koppelomvomer is iedere keer verschillend op de motor afgestelt.

                        tja daar vroeg ie niet om :D

                        de koppelomvormer, das de techniek, niet de bak.

                        #17630444
                        billathome
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 August 2009

                          Bedankt Boys voor de uitleg en ik bedoelde inderdaad lock-up.

                          Ik kan toch ook the lock-up aansluiten dan heb je toch geen slip meer in je hoogste versnelling…tenslote heb ik de kabelboom er bij + ass.

                          Heeft iemand nog een aansluit schema van een 22 RU bak?

                          #17630445
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            bil.. joe hef u2u :D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.