Koppeling/vliegwiel m32 z20leh

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koppeling/vliegwiel m32 z20leh

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276649
    Dennis Uyl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2009

      Beste forumleden,

      Hoe denken jullie erover…

      Ik rijd een astra g coupe met z20leh+m32bak (z20ler) heb er nu een licht vliegwiel in zitten van mtech met organische sportkoppeling. Me versnellingsbak is helaas al 2 keer kapot geweest op synchromessen/lagers in ong 25.000km tijd.

      Zou het beter zijn voor de versnellingsbak een dubbelmassa vliegwiel terug te monteren?
      Zoja.. Zou het dubbelmassavliegwiel 305pk en 520nm kunnen houden?

      Heb wel veel vermogen maar het is echt niet dat ik hem veel/vaak agressief gebruik en schakel altijd met beleid. Hoor wel dat de versnellingsbakken niet van hoge kwaliteit zijn.

      Ik wacht graag jullie reactie s af.

      Mvg dennis

      #18318982
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dubbelmassa vliegwiel erin is zeker beter voor de bak!

        Of ie het vermogen aan kan :hmmz rijden zat H opc”s rond met hoog vermogen en koppel dus zal haast wel.

        #18318983
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          je zou ook een dubbele platen koppeling kunnen plaatsen.. als dat past.. meer frictie platen kun je meer koppel overbrengen over je huidige bak.. al staan ze er wel om bekend dat de bakken niet veel kunnen hebben

          een dubbelmassa vliegwiel dempt alleen de trillingen van de motor die anders de aandrijflijn in gaan dus als je meer koppel wil overbrengen heeft een ander vliegwiel niet veel nut…

          #18318984
          gwriemersma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2010

            F40 bak erin?

            #18318985
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Past er geen f28 of 30 bak op?? Die kunnen meer hebben maar weet niet of ze passen op een z20leh

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.