Koppeling/versnellingsbak vraag

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppeling/versnellingsbak vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213304
    GML
      Lid sinds:
      5 July 2007

      Dag allemaal,

      Heb al een tijdje last van een raar geluid vanuit mijn versnellingsbak als ik terug schakel. Het lijkt op het geluid wanneer je achteruit rijdt, maar toch anders.

      En vandaag ben ik erachter gekomen dat ik het met geen mogelijkheid in de 3e versnelling krijg wanneer ik hoog in toeren zit in de 2. Als ik het toch probeer en de versnelling erin druk, gaat het tandjes poetsen..gggrr geluid. Terwijl ik de koppeling tot de bodem heb ingedrukt? En wanneer ik “normaal” rijd, is er niks aan de hand zeg maar.

      Ik vermoed zelf de drukgroep, maar kan iemand mij vertellen wat het ook kan zijn? Ik ben jullie allemaal alvast dankbaar.

      Met vriendelijke groet,

      GML

      #17539612
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        denk toch de koppeling gaar, en wat je hoort zaldan het druklager zijn.

        Je kan proberen de koppeling strakker te zetten, hier in het how-to topic staat hoe dat moet.

        Willem

        #17539613
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          ik vermoed de koppeling.

          ik heb t gepresteerd om de popnagels van een 16v plaat te laten klappen. drukgroep los en de plaat lag in 3delen los erin.
          dan heb je maar een half pedaal en gaat ie met moeite de versnellingen door.
          niet slippen overigens, dat was t maffe. 3 weken mee gereden en nog mee gesprint ook hahaha

          #17539614
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            Ik vermoed dat de synchroon-mesh ringen versleten zijn.

            De oplossing is een andere versnellingsbak.



            Als het druklager stuk is moet het geluid ophouden als je het koppeling pedaal omhoog tilt.

            #17539615
            Woutje_opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 May 2007

              Ik ga met Wim mee,

              Had laatst ook last van vooral moeilijk op schakelen, en kreeg hem niet meer fatsoenlijk in de achter uit.

              Koppelingskabel stuk strakker gezet en hij schakelt als een zonnetje.

              Woutje

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.