Koppelingspedaal & geluid links achter

Forumindex Forums Modellen Insignia Koppelingspedaal & geluid links achter

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235345
    forshizzle
      Lid sinds:
      1 May 2009

      Hallo mede Insignia rijders.

      Sinds een jaar tikt mijn koppelingspedaal. Elke keer als ik koppeling intrap hoor je een tik, als je hem weer loslaat weer tik. Hoe vaak schakel je tijdens een rit, nou veel en het is echt irritant. Ben er mee naar de dealer geweest. Die is gaan kijken maar kon niets vinden. Gisteren ook weer geweest want ik wil dat gemaakt hebben voor dat garantie verlopen is en weer konden ze niets aan doen. Ze gaan dit nog met Opel checken maar beloven niets.
      Ik vraag me af of nog meer mensen hier last van hebben en of zo iets bij Opel bekent is?

      Nu ik toch bezig ben. Een piepend geluid is aanwezig tijdens rijden. Naar mijn gevoel links achterwiel. Zeker als het warm weer is en je gaat ergens afslaan ed. Soort metaal op metaal gescheur/gepiep, weet niet precies hoe te omschrijven. Dealer heeft het meerdere malen gechecked, nieuwe remblokken op gedaan en schoongemaakt. Maar het is er nog steeds. Is dit ook een bekend probleem bij deze auto?

      Gaat om een 1.8 ST uit Juni 2009

      Dank voor alle nuttige reacties/tips :thumbup

      #17852442
      insigniadriver
        Lid sinds:
        28 March 2011

        hoor graag hoe het afloopt….heb zelf net nieuwe koppelingsplaten en vliegwiel nieuw….vooral de remmen hoor ik graag.
        Denk nl dat deze geblokkkerd zijn tijdens achteruitrijden..en vandaar uit de blokken ed stuk.
        Zou het goed in de gaten houden want opel nederland bied hier weinig tot GEEN service, en ik spreek uit ervaring,want mag 2500 excl btw betalen,ben net op 31000km!!

        #17852443
        forshizzle
          Lid sinds:
          1 May 2009

          Tik was ff weg. Is inmiddels weer terug en dealer heb geen idee wat het is. :(
          Maar nu heb ik volgende, ben geen techneut en mss dat iemand hier wat meer van weet. ;)
          Sinds een paar weken komt er een soort metaal tik bij schakelen tussen 1 en 2. Daarna niet, alleen tussen die twee versnellingen. Alsof er iets los zit onder de auto.
          Ook als auto in zijn vrij staat en je wil schakelen (stilstaand zeg maar) dan blijft ie hangen in zijn 1, 3 en 5. Je moet echt kracht gebruiken om het los te krijgen. Dus van 1 naar twee wil niet in een keer en zo ook van 3 naar 4 en 5 naar 6. Maar alleen als je stilstaand wil schakelen. Het is ook wel eens voorgekomen dat ik bij stoplicht wil wegrijden en dat versnelling in zijn 1 blijft hangen en ik kracht moet gebruiken om te schakelen. Het is wel zo dat sinds dat metaal tik aanwezig is ook dat moeilijk schakelen aanwezig. O ja bij dealer geweest en deze heeft iets gesmeerd + l*l verhaal dat het mss komt door de kou. Nou het is 10 graden buiten en het is er nog steeds.

          edit: km stand 42000

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.