Koppeling vervangen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Koppeling vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17804588
    Astra F Vaassen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 February 2010

      Nou ik kreeg het zaakje er anders niet tussenweg namelijk:P

      #17804589
      GlennGSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2007

        [rquote=1854136&tid=141278&author=freek corsa]De veer van de drukgroep hoeft niet op spanning te blijven, alleen als je een hydraulische koppeling hebt.

        Als je de primaire as terug zet en daarna de boutjes via het onderste luik weer vast draait, dan zit het gecentreerd, de boutjes drukken de veer wel in toch ;)[/rquote]

        klopt, alleen snap ik niet wat je bedoelt als ie een hydralische koppeling heeft, Ik weet wat het is maar snap je redenatie niet zegmaar :P maar als je de koppeling eruit wilt halen moet je de klemmetjes er wel opdrukken. hij gaat anders niet tussen de glijbus en vliegwiel passen :P

        #17804590
        Xe_freakgrunn
          Lid sinds:
          22 May 2009

          klop helemaal vandaag bezig met de koppeling maar zonder de klemmen komt de drukgroep er niet tussen weg, ben nu even zelf klemmetjes aan het fabriceren,

          hier zie je de prise as teruggetrokken en zoals gewoonlijk ging ie er in 1 keer uit,had meer moeite met het borgring ivm met geen goeie tang is lichter werk dan de hele cassete er uithalen

          #17804591
          Xe_freakgrunn
            Lid sinds:
            22 May 2009

            vandaag nog even bezig geweest, maar vliegwiel is los maar net niet genoeg speling om er uit te vissen, die zelfgemaakte klemmen zijn net niet goed genoeg:cry

            #17804592
            kadettgsicrosser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2007

              zo heb ik het ook gedaan bij mijn c20xe, de boutjes van de drukgroep los en toen kon ik de drukgroep er ook net niet tussen vandaan vissen. heb toen de koppeling kabel losgenomen en de voorste en de bovenste bak bouten los gedraaid (max 1cm) , en met een schroevendraaier tussen de motor en bak kon de koppeling er zo tussen uit !
              hoop dat je hier wat aan hebt!

              groetn uut ainrom

              #17804593
              Xe_freakgrunn
                Lid sinds:
                22 May 2009

                ja dat is presies wat ik ook wou proberen morgen, maar vrees dat het morgen weer flink kouder word, maar heb je toen ook de baksteun los moeten halen

                #17804594
                kadettgsicrosser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2007

                  ja en nee, als je sterk bent hoeft het niet maar het makkelijkste is van wel. moet je wel even de motor ondersteunen voor de zekerheid.

                  #17804595
                  Astra F Vaassen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 February 2010

                    Koppeling intrappen, ring maken en die er tussen doen dat de veren ingedrukt blijven en toen wou het bij mij wel;)

                    #17804596
                    Xe_freakgrunn
                      Lid sinds:
                      22 May 2009

                      heb je een voorbeeld foto van de ring, heb inmiddels wel de koppeling er tussen weg

                      #17804597
                      jojonopel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 September 2006

                        Deze klemmen zijn toch nog te koop in de autoonderdelenhandel.
                        Of anders zelf maken ! Tekening uit vraagbaak Kadett E.

                        #17804598
                        Xe_freakgrunn
                          Lid sinds:
                          22 May 2009

                          nieuwe koppelingset a 165 euro is besteld

                          #17804599
                          Xe_freakgrunn
                            Lid sinds:
                            22 May 2009

                            verdorie een komvliegwiel drukgroep gekregen :cry

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.