Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Koppeling vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 12:45 #17231645
Binnen kort ga ik de koppeling vervangen zonder bak uitbouw, heeft iemand toevallig nog een setje koppelingsplaat klemmen liggen of weet waar dezen nog te krijgen zijn:thumbup
25 januari 2011 om 17:58 #17804564Heb je een F16/F20 versnellingsbak of een F18 ?
Ik vervang een setje ook zonder die klemmen.
Dat kun je doen door de plaat en drukgroep te monteren zonder de boutjes helemaal vast te draaien, dan de cassette er weer in doen, daarna pas door de onderkant ( luikje in de bak ) de boutjes weer vast te draaien.
25 januari 2011 om 18:46 #17804565he freek heb de corsa net een paar dagen, heb nog niet gekeken wat voor bak er in ligt, hoop natuurlijk op een f20, kan net zo goed een f16 zijn.
zal morgen even kijken
25 januari 2011 om 20:12 #17804566huh??? leg uit?
koppeling vervangen bij een C20XE en de bak laten zitten?ging dit niet alleen bij de oude B Kadettjes enzo?:D
25 januari 2011 om 20:14 #17804567Rally style jonguh:sleeping
25 januari 2011 om 20:16 #17804568haha, ik hoor het alweer:P
en hoe moet ik me dat dan voorstellen? vind dat wel interessant
25 januari 2011 om 20:26 #17804569freek bedoeld de bak eraf halen, dan monteren zonder helemaal vast te draaien en dan bak monteren en dan de boutjes 1 voor 1 aandraaien door het luikje denk ik….
26 januari 2011 om 20:18 #17804570het is mogelijk om de koppeling te vervangen zonder de bak te verwijderen, heb het laatst ook gedaan.
de pri. as wil wel eens heel vast zitten verkijk je daar niet op.groetn uut grunn
27 januari 2011 om 09:06 #17804571Ik trek de cassette uit de bak, dan zit de primaire as niet door de koppeling heen.
Dan kun je van onderaf de koppeling onderdelen vervangen.
27 januari 2011 om 11:54 #17804572Prise-as kan er idd heel vast in zitten. Maar daar zijn speciale trekkers voor. Zo gaat het wel het makkelijkst.
27 januari 2011 om 17:34 #17804573ik snap er geen bal van. haha.
Hoe wil je die prise as dan verschuiven en weer vast zetten???
:hmmz27 januari 2011 om 17:38 #17804574Ik verschuif de primaire as niet, ik haal de hele cassette er uit ;)
27 januari 2011 om 17:51 #17804575[rquote=1853263&tid=141278&author=freek corsa]Ik verschuif de primaire as niet, ik haal de hele cassette er uit ;)[/rquote]
Ik ook idd, net zo makkelijk :)
27 januari 2011 om 18:30 #17804576en hoe wil je die van de prise as afschuiven???:o
27 januari 2011 om 18:49 #17804577wat bedoel je met de cassette freek , laat eens een voorbeeld zien:hmmz
27 januari 2011 om 18:50 #17804578Bij de calibra heeft de vod ook de koppeling vervangen door dat luikje paar maanden terug.
Super dat de bak er niet af hoefde, scheelt tijd en kosten :)27 januari 2011 om 20:30 #1780457927 januari 2011 om 20:40 #17804580hier ook nog een fototje en 1 waarbij de koppeling verwijderd is.
28 januari 2011 om 11:26 #17804581dat lijkt me meer werk, dan alleen het zijdeksel demonteren en de price as naar achteren trekken
28 januari 2011 om 11:28 #17804582Heeft iemand daar een foto van, ik heb dit nog nooit gedaan of gezien namelijk.
28 januari 2011 om 11:31 #17804583price as is geborgd met een ring, ring er uit dan kan je inprincipe hm naar achteren trekken, helaas geen foto van,
de vroegere kadet e gt had er een bout zitten dan hoefde je de hele deksel niet te demonteren en geen olie af te tappen
http://link.marktplaats.nl/413555402 zoals deze bak
28 januari 2011 om 17:50 #17804584wtf:o
is dat niet veel meer werk dan alleen de bak eraf schroeven??
ik ben zelf monteur, maar deze optie heb ik nog nooit gezien.
wel mooi overigens als het zo ook gaat:D28 januari 2011 om 18:28 #17804585Ik heb zelf ook de koppeling gedaan zonder bak eraf, dan wel bij een 1.6 8v is f16 bak ofzo? Gewoon een ring gemaakt voor de drukgroep zodat de veer ingedrukt bleef en dan de prise as eruit. Een boutje met een staafje eraan gelast en met een trekker eraan en dan schoof die er zo uit. En omgekeerd weer terug.
28 januari 2011 om 18:51 #17804586ik was met 45 min klaar met de koppeling. Sommige bakken ( weet niet precies bij welke allemaal ) zit idd een plug die je er eruit kan draaien en dan de priseas naar achter kan trekken. Bij f16/f20 kan dat ook wel maar die schijnen nog wel es goed vast te zitten daarom heb ik ervoor gekozen om de hele cassette eruit te halen. Opzich niet veel werk meer.
Vergeleken met de bak eraf halen is het veel minder werk + niet aan zo’n te zware bak tillen.
28 januari 2011 om 19:23 #17804587De veer van de drukgroep hoeft niet op spanning te blijven, alleen als je een hydraulische koppeling hebt.
Als je de primaire as terug zet en daarna de boutjes via het onderste luik weer vast draait, dan zit het gecentreerd, de boutjes drukken de veer wel in toch ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.