Koppeling raakt vliegwiel

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Koppeling raakt vliegwiel

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257658
    dr_antrax
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2007

      Vandaag had mijn motor uitgebouwd en erachter gekomen dat mijn koppelingsplaat mijn vliegwiel bouten heeft geraakt. Hoe kan dit gebeuren?

      Het is een c20let met een gedrag 265 bak
      Versterkte Sachs drukgroep
      Druklager standaard
      Koppelingsplaat versterkt van Sachs

      Wel was het zo dat als je de koppeling indrukte de wagen zachtjes rolde en niet volledig ontkoppelde

      #18142354
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Verkeertom gemonteerde koppeling in de meeste gevallen. Of verkeerde vliegwielbouten.

        #18142355
        dr_antrax
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 August 2007

          Waren ARP vliegwiel bouten en koppeling kon er maar op 1 marnier op

          #18142356
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            afgedraaid vliegwiel of orgineel??

            #18142357
            otdh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2010

              t is een stalen kom vliegwiel welke bij vmax vandaan komt ( net zoals de plaat en de drukgroep, is als set gekocht )
              weegt n 5,5 tot 6kg

              zal morgen wel ff n fototje van de plaat en de bouten maken, je ziet precies het patroon in de bouten staan waar die erlangs gelopen is

              t is iig niet de eerste koppeling die ik gemonteerd heb, en zat 100000% niet achterstevoren, je bent ook wel n knap persoon als je dat voor elkaar krijgt

              edit:
              dr_antrax (marcel) had ook wel ff moeten zeggen dat het idd om een LET met Getrag 265 bak gaat, waar een BMW E30M3 koppelingsplaat van Sachs bij gebruikt is ( 228mm 10splines )

              #18142358
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Dan is dat deel waar de veren in zitten dus dikker van een bmw plaat. Zal met monteren misschien net vrij van de bouten staan. Maar net Door warmte uitzetten en tegen de bouten aan komen

                #18142359
                otdh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 March 2010

                  heb t net opgemeten, heb de sachs plaat en n orrig c20let plaat hier liggen

                  t scheelt 2,5mm…. net teveel dus

                  gelukkig hebben we vrijdag ( we waren toch in duitsland ) bij Sandtler een Helix BMW M3 plaat meegenomen, en deze is stukken dunner :) en ook nog eens goedkoper als n sachs plaat

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.