Koppeling pakt hoog.

Forumindex Forums Modellen Astra Koppeling pakt hoog.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227918
    Roel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 December 2004

      Beste Opelgekken,

      Mijn Coupétje moet binnenkort weer op keuring en was van plan om hem ook nog eens grondig na te laten kijken.

      Eigenlijk heb ik vanaf het begin (2,5 jaar geleden) al het gevoel dat de koppeling hoog pakt, toen had ie 117.000 op de klok. Nu +/- 30.000km later doet ie ’t dus nog steeds.

      Kan mij iemand vertellen of de koppeling al redelijk aan het slijten is of is het iets anders? Dacht dat onder normale omstandigheden ( niet te veel stadsritjes, file ritjes) de koppeling een autoleven lang mee moet gaan, of zie ik dat verkeerd.

      Roel

      #17753059
      bjornspiering
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2009

        ligt er maar net aan hoe die gene is om gegaan met je auto wie hem ervoor heeft gehad

        #17753060
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          volgens mij gaat een koppeling slippen als die op is

          ik heb ook wel eens gehoord dat een koppeling later aan grijpt als er lucht in het hydraulische systeem zit, als je een hydraulische koppeling hebt zal je em dan moeten ontluchten.

          #17753061
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            gevoels matig pakt een hydrolische koppeling hoger op,en het lijkt veel gelijk matiger te gaan .

            ik heb dat met mijn Vectra ook maar hij trekt de caravan zo naar zwitserland dus ik leef er maar mee,was een omega a gewend met een kabel vond ik meer gevoel .

            een met een kabel voelt veel directer .

            maar als je hem op de hand rem trekt en le laat de koppeling heel rustig opkomen waneer gaat hij dan aan grijpen als dat net door het midden van de totaal pendaalslag is is er niks aan de hand .

            en rijden tot je gaat slippen kan je nu al op de hand rem je koppeling helemaal oplaten komen dan is het foute boel .

            bert

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.