Koppeling kapot – mis ik een borgring?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Koppeling kapot – mis ik een borgring?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216191
    Maarten_Rekord_C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Vanmiddag wil ik wegrijden in mijn rekord (stuurgeschakeld)en trap het koppelingspedaal in om te schakelen en hoor een flinke tik. Gevolg, het koppelingspedaal hangt niet meer op spanning en kan niet meer schakelen. Op onderzoek uit gegaan om te kijken of de kabel niet geknapt was of zo. Niet het geval, de kabel is nog heel en zit overal vast. Toen kwam ik bij de doorvoer bij het schutbord en daar zag ik een rubberen ring en een carosseriering op een soort asje. Ik heb het idee dat op dat asje met groeven een borgring moet zitten die het asje in het gat bij het schutbord tezamen met die carosseriering. Kan iemand dit bevestigen? En welke soort ring met dit dan zijn? Heb een fotootje toegevoegd, het is aangegeven met de rode pijl.
      [/url]

      #17589804
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        inderdaad
        daar hoort een borging te zitten

        als je nu t pedaal laat intrappen zul je zien dat
        de hele kabel naar binnen gaat
        ipv alleen de binnen kabel

        tjah is n speciaal beugeltje volgens mij
        maar een gewone spring ring
        of zelfs een slangklem werkt ook wel;)

        #17589805
        Maarten_Rekord_C
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2008

          Heb even rond gesnuffeld en denk dat het deze borgring (zekeringsring) zou moeten zijn.

          Ik meet het asje ff op en ga zo’n ringetje halen, kijken of dit werkt.

          #17589806
          Maarten_Rekord_C
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2008

            Probleempje opgelost. Naar de plaatselijke autogarage gegaan en daar zo’n asborgringetje gehaald van 12 mm. Deze weer op het asje geklemd en toen was het weer gaan. :D

            #17589807
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              :thumbup
              zo,n ringetje bedoelde ik ook

              origineel zit er 1 met een lipje op dacht ik??
              maar dit werkt net zo goed

              denk dat je originele doorgeroest is
              want zo dik waren die dingen niet
              en komt toch redelijk kracht op te staan;)

              #17589808
              Maarten_Rekord_C
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 February 2008

                Dat zou kunnen, de oude ring is denk ik weggesprongen toen ie knapte, dus wist daardoor niet exact welke ring erop moest. Maar dit werkt, denk wel dat ik er nog zo’n ringetje opsteek als reserve voor het geval dat, dan kan je tenminste nog rijden als ie knapt, want je kan gelijk niks meer met je koppeling.

                Bedankt voor het meedenken! :thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.