Koppeling ingedrukt, piepend irritant geluid, drukgr.stuk?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Koppeling ingedrukt, piepend irritant geluid, drukgr.stuk?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259938
    john.t
      Lid sinds:
      18 July 2012

      Het volgende aan m’n astra h 2.0t ler phase 1 en leh turbo
      Als ik mn koppeling indruk, met stil staan of met rijden… beide dus. Piept of tikt het aan de bestuurderskant van de motor,
      Is drukgroep nu kapot/stuk/af?
      Schakeld verder na behoren.
      Gewoon weeres een vreselijk bijgeluid…
      Iemand tips? Bedankt alvast.

      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

      #18166456
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        Druklager aan t sterven

        Wel meteen de complete koppeling laten doen ( lager drukgroep en plaat )

        #18166457
        john.t
          Lid sinds:
          18 July 2012

          Dus om alleen drukgroep/lager te vervangen geen optie begrijp ik?… :cry:
          Oke.. dus compleet vervangen..
          Is het dan verstandig om er een andere(dan orgineel) betere onder te zetten?
          Wat zijn daar de kosten ongeveer van?
          Zag online al sets liggen van +250 euro?
          Heb al zoveel geld uitgegeven afgelopen jaar :shock:

          De bekende kleprubbers ,kleppendeksel, multiriem, pakking, 2x olie en filter laten vervangen+- 700,- . Turbo en toebehoren van ler naar leh. +- 850,- Klopsensor 70,- voorbanden 250,-xenon d2s 4300k. 75,-. Airco bijlaten vullen 80,- remschijven achter 275,-.
          Gaat lekker zeg maar:grin:

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

          #18166458
          john.t
            Lid sinds:
            18 July 2012

            Oke welk merk advieseren jullie mij kwa koppelingsset/drukgroep/druklager? Kan ik het bij de garage even bestellen deze week. Thanks.

            Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

            #18166459
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ligt eraan wat je wilt. Voor een bak meer vermogen is misschien toch een versterkte drukgroep en druklager gewenst.

              Wil je orgineel kijk dan ff bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl is in ieder geval goedkoper als de dealer.

              #18166460
              NelisZ20LER
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2011

                Balen dat nu je koppeling weer gaat…! Ik zou voor een upgrade koppeling gaan. Met je LEH turbo en evt. een grotere intercooler kun je wat extra koppel uit je blok trekken.

                #18166461
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Zou ik persoonlijk ook doen een systeem van helix of sachs performance erin. Ben je klaar voor de toekomst maar kost gewoon wel ff wat meer.

                  #18166462
                  john.t
                    Lid sinds:
                    18 July 2012

                    Niels , ik wil ook graag wel een upgrade koppeling of sport koppeling maar heb geen upgrade op de bank laatste tijd:oops: dus das ff jammer voor me…en nu de 2de opkomst is word het nog iets moeilijker. Is er een goed alternatief? Om de kosten te drukken? De echte tuners van dit forum weten toch wel iets voor me? :shock:

                    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                    #18166463
                    NelisZ20LER
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 March 2011

                      Ik zou eens goed rondkijken op internet, soms is een upgrade goedkoper dan een originele.

                      Misschien is een koppeling van een diesel iets, weet niet of het past, maar er zijn er vast hier die dat wel weten…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.