koppeling c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) koppeling c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246404
    reaceyourfears
      Lid sinds:
      27 July 2010

      hallo,

      ik ga binnenkort men koppeling van men calibra vervangen, maar wat neem ik nu het best de sachs sportkoppeling of de originele van opel?

      wie heeft welke koppeling met zo een 280pk, en wat zijn jullie ondervindingen?

      ik heb wel eens gehoord dat een sportkoppeling zoals een sachs goed gaat op korte termijn maar uiteindelijk niet zo lang meegaat is dit waar?

      grtz

      #17990630
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Sachs Performance nemen, maar dan wel kompleet met Sachs Performance drukgroep en druklager ook van Sachs.

        Gaat bij mij al 3 jaar mee in de Corsa B en die wordt voornamelijk op het circuit en dragstrip gebruikt en op de normale weg ook volgas :thumb

        Ik heb dan wel een geveerde plaat (organisch of gesinterd maakt niet uit) is met beiden prima te rijden op straat.

        #17990629
        16VCalibra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2008

          Inderdaad zoals Corsa_GSI zegt gewoon sachs sport setje.. Reed toen 8 maanden op de evo310 met standaard koppeling. Je raad het al was helemaal weg. Dus neem gewoon een marge aan..

          #17990631
          reaceyourfears
            Lid sinds:
            27 July 2010

            ik zie hier op mtec een Sachs organische sportkoppeling, goed voor 450nm dus veronderstel dat deze wel goed genoeg zal zijn met een 280pk en een zware voet :hmmz :angel

            http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=400024&hid=876&lhid=&lvid=&mid=93″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            grtz

            #17990632
            16VCalibra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2008

              Voor die 5 euro meer zou ik dan kiezen voor de sinter. Heb ik ook gehad, is prima mee te rijden.. Ze waren eerst 649 bij mtech trouwens, nu dus 599..

              Groetjes Ram

              #17990633
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Heb jij toevallig nog de Sachs nummers van die extra zware koppeling waarmee je zelf rijdt? En hoe rijdt dit eigenlijk in verhouding tot een normale sinter? Jij hebt met origineel, sachs versterkt en sachs extra versterkt gereden… Ben toch wel benieuwd aangezien ik ook een keuze moet maken welke ik neem… En dan moet ik nog kijken wat voor vliegwiel, althans welk gewicht…

                Jeroen

                #17990634
                reaceyourfears
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  @16VCalibra wrote:

                  Voor die 5 euro meer zou ik dan kiezen voor de sinter. Heb ik ook gehad, is prima mee te rijden.. Ze waren eerst 649 bij mtech trouwens, nu dus 599..

                  Groetjes Ram

                  kan je daar ook nog normaal mee aanzetten? dient wel voor dagelijks gebruik :D en die zou minder snel slijten denk je of de andere?

                  grtz

                  #17990635
                  16VCalibra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    Die sinter slijt minder snel. En heb die koppeling iets van een jaar in me Calibra gehad, de calibra is mn daily.. Heb er nu een van Sachs in zitten via Gema die tot 520nm kan hebben. Is ook gewoon normaal mee te rijden. Je moet alleen ff doorhebben hoe je je koppeling op moet laten komen tijdens het wegrijden en doorschakelen. Maar dit went heel snel..

                    Groetjes Ram

                    #17990636
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Zolang de plaat geveerde is, dan merk je opzich niet zoveel verschil. Zodra die versterkte of dubbele veren krijgt, dan wordt het anders.

                      Maar ik zou het niet bij de sponsor van de site kopen…..
                      Je kan het goedkoper vinden bij Dutch Power Trading bijvoorbeeld!

                      #17990637
                      reaceyourfears
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        ok tan word het die sachs met de 4 schoentjes ;)

                        drukbol moet ik ook nog hebben beste bij henny boomkamp zekers?

                        grtz

                        #17990638
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          Gema heeft die drukbollen ook..

                          #17990639
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Lees deze nu pas.. Nummer of iets heb ik er niet van helaas. Ik merk geen verschil tussen beide sinterkoppelingen, of ik ben er zo snel aan gewend. Maar het is zo goed als hetzelfde! Ik had toen een sachs sportkoppeling met een licht vliegwiel van mtech, reed super!!! Zou ik je zeker aanraden (hoeft niet perse van bij mtech vandaan te komen natuurlijk, zag wel dat ze goedkoper zijn geworden bij em). Jammer dat je er niet eerder belang bij heb gehad, heb de set toen nog op t forum weg gedaan voor 550 euro volgens mij! Egt geen geld voor die koppelingsplaat met drukgroep en lichter vliegwiel…..

                            Groetjes Ram

                            @lemmuh wrote:

                            Heb jij toevallig nog de Sachs nummers van die extra zware koppeling waarmee je zelf rijdt? En hoe rijdt dit eigenlijk in verhouding tot een normale sinter? Jij hebt met origineel, sachs versterkt en sachs extra versterkt gereden… Ben toch wel benieuwd aangezien ik ook een keuze moet maken welke ik neem… En dan moet ik nog kijken wat voor vliegwiel, althans welk gewicht…

                            Jeroen

                            #17990640
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              Hmmm… heb de foto’s in jou ombouwtopic bekeken, maar denk dat gema de nummers heeft verklooid om zo verkoop buiten hun om te vermijden… Nummers zijn namelijk leesbaar op de laatste drie cijfertjes na…

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.