Koppeling Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Koppeling Astra

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351710
    Chris88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Na 3 jaar en 98.000 kilometer slipt mijn koppeling door. Volgens de dealer grijpt het pedaal hoog aan en zal er een nieuwe in moeten komen. Auto heeft in zijn 3 jaar (nieuw) voor 90% snelweg kilometers gemaakt en nooit een aanhangwagen gezien. Vorige auto’s ook vanaf nieuw gereden en bij 180.xxx ingeruild, nooit een koppeling hoeven vervangen.

      Tijdens de garantie periode is er naar de koppeling gekeken met de klacht dat hij schokkerig synchroniseerde bij in de versnelling leggen. Versnellinsbakolie was toen zo goed als leeg; was vanuit fabriek niet goed gevuld. Schokkerig gedrag kon volgens dealer geen kwaad.

      Kosten 1550 en met nieuw vliegwiel rond de 2400 euro. Wat is wijsheid in deze?

      Dealer wil of kan niet schipperen in de prijs. Opel nederland gebeld maar verwacht ik weinig request van.

      Is er iemand die een koppelingspecialst kent?

      Alle ideeen zijn van harte welkom! Gaat om een Opel Astra 1.6CDTI 136pk van eind 2014

       

       

       

      #18351722
      Kogamyata
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 December 2017

        Volgens mij hoeft dat zoveel niet te kosten. Is ie wel versleten of moet je hem gewoon verstellen. Maar ik ben niet met moderne Opel op de hoogte. De onze is van 1996 en heeft >150.000 gelopen. Die was vlgs vorige garage ook versleten. Hij pakte net boven de mat als. Zie Koppeling Verstellen in dit forum. Als dat kan zou je de draadspil waaraan de kabel zit richting dashboard moeten (kunnen) draaien. Er is ook ’n filmpje op Youtube van ’n Corsa met dezelfde draadspil als de onze. Maar als het hydraulisch is weet ik het niet. Ik kom nog uit het stoomtijdperk hahaha! Msn heb je hier iets aan. Succes! :applause02:

        #18351726
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          [quote quote=18351710]Na 3 jaar en 98.000 kilometer slipt mijn koppeling door. Volgens de dealer grijpt het pedaal hoog aan en zal er een nieuwe in moeten komen. Auto heeft in zijn 3 jaar (nieuw) voor 90% snelweg kilometers gemaakt en nooit een aanhangwagen gezien. Vorige auto’s ook vanaf nieuw gereden en bij 180.xxx ingeruild, nooit een koppeling hoeven vervangen.

          Tijdens de garantie periode is er naar de koppeling gekeken met de klacht dat hij schokkerig synchroniseerde bij in de versnelling leggen. Versnellinsbakolie was toen zo goed als leeg; was vanuit fabriek niet goed gevuld. Schokkerig gedrag kon volgens dealer geen kwaad.

          Kosten 1550 en met nieuw vliegwiel rond de 2400 euro. Wat is wijsheid in deze?

          Dealer wil of kan niet schipperen in de prijs. Opel nederland gebeld maar verwacht ik weinig request van.

          Is er iemand die een koppelingspecialst kent?
          je kunt deze link proberenkoppeling vervangen opel

          Alle ideeen zijn van harte welkom! Gaat om een Opel Astra 1.6CDTI 136pk van eind 2014[/quote]

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.