Koppeling Astra G: Slijtage zien/bijstellen

Forumindex Forums Modellen Astra Koppeling Astra G: Slijtage zien/bijstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249119
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Ik heb het idee dat mijn koppeling versleten is aan het raken. Met normaal rijden heb ik nergens last van, maar als ik de auto wat harder doortrek/bij meer toeren op schakel dan heb ik het idee dat mijn koppeling heel even slipt als ie in de versnelling staat, zonder dat ik het koppelingspedaal aan raak. Het is maar heel even, en alleen als ik echt aan het boenderen ben. king:

      Is het ergens te zien hoe ver mijn koppeling versleten is/hoeveel leven er nog in zit? Is daar ergens een inspectieluikje voor of zo? En zo ja, is het af te stellen dat deze wat eerder aan grijpt? Nu begint de koppeling met slippen bij ongeveer 1/3 vanaf de grond, en pakt echt vast bij 2/3 vanaf de grond. Dat lijkt mij ongeveer wel normaal, maar stel dat ik dat af kan stellen naar 1/4 vanaf de grond en 1/2 vanaf de grond respectievelijk, dan zou de koppeling bij los pedaal harder moeten drukken, toch?

      Ik heb een X16XEL in een Astra G 3-deurs uit 1998. Transmissie is een F17 denk ik?

      #18031974
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        kan je volgens mij niks aan stellen

        #18031975
        jeroenk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2012

          @asconahobbyist wrote:

          kan je volgens mij niks aan stellen

          Volgens mij ook niet, is bij deze auto’s zelfstellend geloof ik …

          #18031976
          GooneyBird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2010

            Okay, dus niet af te stellen.

            Kan ik dan ergens makkelijk zien hoe ver ‘heen’ de koppeling is?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.