Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Koppakking x12xe en kop revisie advies gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2015 om 10:49 #17272235
Hey allemaal, gisteren tot de conclusie gekomen dat mijn koppakking lek is
met horten en stoten kwam ik tot de 110kmpu
koelvloeistof is vies en stinkt water uit uitlaat en bougie nr 1 zit/zat vol witte aangekoekte meuk :swearWordt voor mij eerste keer dat ik dit bij een x12xe ga doen
dus waar moet ik op letten?
wat is de beste koppakking? Elring, febi, victor reinz of ander merk?
aanhaalmomenten kopbouten 25nm 3×60 graden als 8v?Iemand ervaring met Bossche Motoren Revisie Bv of ander bedrijf omgeving Den Bosch Eindhoven of Tilburg?
wil de kop iigv laten vlakken en afpersenAlvast bedankt voor de info :thumb
7 juni 2015 om 19:14 #18286700Heb t altijd bij broos revisie bv in breda laten doen ! 2 x , niet te duur ,leveren vakwerk af en klantvriendelijk!
8 juni 2015 om 05:22 #18286701Breda vind ik eigenlijk te ver rijden, maar zal het onthouden
denk dat hier in de omgeving toch ook wel een goed revisiebedrijf te vinden is8 juni 2015 om 06:14 #18286702Bij Reinz zit er altijd een blaadje bij met in welke volgorde en met welke newtonmeters het vast moet. bv 125nm en dan 90 90 90 45.
De rest heb ik geen ervaring mee.
Ps sommige koppakingen hebben een boven en onderkant.8 juni 2015 om 15:58 #18286703Zorgen dat je het gereedschap hebt om de ketting af te stellen, en dan vooral het afstelboogje voor de nokkenas sensor ring.
Ketting zou ik ook meteen mee vervangen met tandwielen.
9 juni 2015 om 04:24 #18286704Ketting zit er volgens mij nog niet zo heel lang op
wil eerst de staat er van zien eer dat ik daar een nieuwe voor bestel
dus het is niet alleen markeringen aanhouden en ketting op juiste spanning en gaan?9 juni 2015 om 18:43 #18286705Markeringen staan niet op de tandwielen of ketting, nokkenassen blokkeer je d.m.v een plaat en de krukas d.m.v een pen.
Dus wat betreft op tijd zetten van de ketting moet het wel lukken als je het goed merkt.
Alleen is er ook speciaal gereedschap om de nokkenas sensor ring op tijd te zetten, deze zit op je inlaat nokkenas tussen het tandwiel en de bout.
In principe als je deze bout vast laat(dus tandwiel aan de nokkenas houdt) kan die niet verdraaien dus kan het zonder gereedschap.
Ga je toch de tandwielen met ketting vervangen, heb je hem wel nodig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.