Koppakking x12xe en kop revisie advies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppakking x12xe en kop revisie advies gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272235
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      Hey allemaal, gisteren tot de conclusie gekomen dat mijn koppakking lek is
      met horten en stoten kwam ik tot de 110kmpu
      koelvloeistof is vies en stinkt water uit uitlaat en bougie nr 1 zit/zat vol witte aangekoekte meuk :swear

      Wordt voor mij eerste keer dat ik dit bij een x12xe ga doen
      dus waar moet ik op letten?
      wat is de beste koppakking? Elring, febi, victor reinz of ander merk?
      aanhaalmomenten kopbouten 25nm 3×60 graden als 8v?

      Iemand ervaring met Bossche Motoren Revisie Bv of ander bedrijf omgeving Den Bosch Eindhoven of Tilburg?
      wil de kop iigv laten vlakken en afpersen

      Alvast bedankt voor de info :thumb

      #18286700
      ivartje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2010

        Heb t altijd bij broos revisie bv in breda laten doen ! 2 x , niet te duur ,leveren vakwerk af en klantvriendelijk!

        #18286701
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Breda vind ik eigenlijk te ver rijden, maar zal het onthouden
          denk dat hier in de omgeving toch ook wel een goed revisiebedrijf te vinden is

          #18286702
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            Bij Reinz zit er altijd een blaadje bij met in welke volgorde en met welke newtonmeters het vast moet. bv 125nm en dan 90 90 90 45.

            De rest heb ik geen ervaring mee.
            Ps sommige koppakingen hebben een boven en onderkant.

            #18286703
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Zorgen dat je het gereedschap hebt om de ketting af te stellen, en dan vooral het afstelboogje voor de nokkenas sensor ring.

              Ketting zou ik ook meteen mee vervangen met tandwielen.

              #18286704
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Ketting zit er volgens mij nog niet zo heel lang op
                wil eerst de staat er van zien eer dat ik daar een nieuwe voor bestel
                dus het is niet alleen markeringen aanhouden en ketting op juiste spanning en gaan?

                #18286705
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Markeringen staan niet op de tandwielen of ketting, nokkenassen blokkeer je d.m.v een plaat en de krukas d.m.v een pen.

                  Dus wat betreft op tijd zetten van de ketting moet het wel lukken als je het goed merkt.

                  Alleen is er ook speciaal gereedschap om de nokkenas sensor ring op tijd te zetten, deze zit op je inlaat nokkenas tussen het tandwiel en de bout.

                  In principe als je deze bout vast laat(dus tandwiel aan de nokkenas houdt) kan die niet verdraaien dus kan het zonder gereedschap.

                  Ga je toch de tandwielen met ketting vervangen, heb je hem wel nodig.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.