koppakking vervangen Sintra V6

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) koppakking vervangen Sintra V6

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224503
    nosuspect2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 September 2009

      Begin van het jaar heb ik mijn waterpomp (ander topic) en oliekoeler vervangen. Echter bleef er witte rook uit de uitlaat komen en is het koelvloeistof in no time verdwenen dus is mijn vermoeden nu dat de koppakking kapot is (tenzij de driewegklep is, want die heb ik nog niet vervangen).
      Ik heb wagen zo gekocht en ben erachter gekomen, dat de vorige eigenaar een leiding opzettelijk verstopt heeft, wss om koppakkingprobleem te verdoezelen. Maakt me niet uit, want ik heb de wagen toch als hobbyprojectje gekocht.
      Ik wil echter zelf de koppakkingen vervangen en dan ook maar meteen de distibutieriem (ben geen ervaren monteur, maar ik zit nu even “between two jobs” dus heb even de tijd. Ik ben niet van plan om het blok uit de wagen te halen. Het enigste waar ik mee zit is dat ik niet weet hoe ik de krukassen op de O positie moeten krijgen en vastzetten. Kan iemand me daarmee helpen? Of kan iemand me helpen tegen vergoeding deze wagen weer op de weg te krijgen?

      #17709978
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        vastzetten doe ik nooit.

        maar een tekening heb ik wel

        Zorg dat de nokkenassen en krukas op tijd staan alvorens de kop te monteren

        Willem

        #17709979
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          tekening Distri V6

          Stellen:

          riem iets op spanning zetten
          Eerst nokkenassen tov elkaar goed zetten (bank 1 en 2 op elkaar afstellen)
          dan pas met onderste stelwiel, en sanrol de timing tov krukas stellen.

          Willem

          #17709980
          nosuspect2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            Dat helpt al heel veel, zeker zo met de aanhaalmomenten erbij.
            Moet ik bij het demonteren van de cylinderkoppen al rekening houden, dat ze op het O moment staan?

            #17709981
            nosuspect2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 September 2009

              Ik kan lastig de uitlaat losmaken aan de achterste cylinderbank. Heeft iemand een idee ? Ik beschik niet over den brug.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.