Koplampen in hoogte verstellen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Koplampen in hoogte verstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251457
    Mattao
      Lid sinds:
      24 July 2012

      Hallo allen,

      Dinsdag is een maat van mij, zijn vectra C gaan keuren, nou werdt die afgekeurd omdat ze koplampen niet in hoogte verstelbaar waren.
      Omdat deze optie erop zit moet die het doen volgens de keurmeester.
      Dus ik test het gisteren ook op mijn Vectra, druk op hendeltje, komt eruit, en dan naar stand 3
      Ik hoorde die machines werken, maar gebeurt niets.
      Nou het bij mij is gebeurd en bij die maat van me, is dit een bekend probleem?
      Moet ik alleen nieuwe motortjes erin zetten?

      Hoor van jullie.

      Mvgr,

      Mattao

      #18056987
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Je moet ff in het donker tegen een muurtje aan schijnen , dan zie je ze waarschijnlijk wel op en neer gaan. Zo niet , en je hoord de motortjes wel , dan kan je lens los zitten , dan is het een kwestie van gewoon vastdrukken binnen in.
        Nieuw motortje kost 80 euro p/stuk !! Ze gaan vaak stuk als de rubberdop achterop de lamp niet goed zit en er vocht in je koplamp komt !

        Wat je maat even moet doen voor de APK is zijn schakelaar-unit van de lampen er uit halen. Die krijg je er uit door de grote knop naar achter te drukken vanuit ‘nul’ stand en dan al ingedrukt naar de helft van de eerste stand draaien. Dan voel je een klikje en kan je aan de knop trekken en komt de unit er uit.
        Als hij die unit los heeft , dan even openmaken met een klein schroevendraaiertje en dan het plasticknopje van de hoogte verstelling er uit halen.
        Daarna unit weer dicht en weer in de auto bevestigen. En even een zwart stukje tape over het gaatje plakken.
        Dit mag nl. voor de APK !!

        suc6

        #18056988
        Mattao
          Lid sinds:
          24 July 2012

          Peter, thanks voor je advies, ga het zeker doen.

          Mvgr,

          Mattao

          #18056989
          Roopesh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2008

            Hey Peter,

            wat jij aangeeft is exact wat ik ga doen.
            Toevallig verkocht iemand zijn schakelaar unit voor een prikkie, dus die heb ik gekocht.
            Ga hem nu gewoon elk jaar voor de apk gebruiken :D

            Wat de keurmeester wel aangaf, is dat je geen stukje plakband mag plakken. De cijfers moet je er ook afschuren of wat dan ook.
            Dus jah, aangezien ik nu toch een twee exemplaar heb, doe ik dat gewoon.

            Groet,
            Roopesh

            #18056990
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Ik heb er ook zo’n eentje ! Ik heb er wel tape overheen. En hier mocht het wel, maargoed elke keurmeester is weer anders.

              Wat je ook kan doen is een schakelaar nemen van een vec met xenon. die heeft namelijk geen hoogteverstellingsknopje.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.