koplampen corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa koplampen corsa b

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244707
    Miranda-van-Tuinen
      Lid sinds:
      7 December 2011

      Ik heb last van vocht in één van de koplampen. Dit is er gelukkig in de zomer uit, voor de apk-keuring, maar ik ben er nu klaar mee..
      Ik heb nu eens gekeken en geïnformeerd bij verschillende bedrijven.
      Ik heb nu zwarte heldere koplampen in de Corsa en wil deze graag weer terug.
      Nu kan ik op internet dezelfde set voor rond de 70,00 euro krijgen (nieuw), ik heb bij een bedrijf gevraagd of zij er ook aan konden komen.
      Maar bij dit bedrijf kosten ze 105,00 euro per stuk! dus 210,00 euro voor een set.
      Wat echt een belachelijk verschil is.
      Deze man zei echter dat hij op deze set garantie kon geven voor eventueel terugkomend vocht en bij een set van 70,00 euro niet.
      De set van 210,00 euro is van het merk Arteb… Is dit dan zo’n goed merk?

      Wie kan mij helpen?

      Gr Miranda

      #17965969
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        arteb is zeker geen a merk…

        je kan je huidige koplampen openmaken, al het vocht eruit halen, en dan weer netjes dichtkitten

        meer dan een uur per kant, en n tube kit van 15euro ben je dr niet voor kwijt

        #17965970
        suurtje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2010

          Ik heb dat probleem ook gehad me me corsa toendertijd had ook zwarte koplampen. Bij mij bleek toen het rubbertje bij de fitting van het stadslicht de veroorzaker te zijn die vervangen. En heb toen ook tevens een kitlaag eroverheen gelegd en toen heb ik nooit meer last van vocht gehad in me koplamp. Had ook een setje van 70,00 euro

          #17965971
          Miranda-van-Tuinen
            Lid sinds:
            7 December 2011

            Ok, dus wat raden jullie aan?
            Nieuwe kopen en dan goed bekijken en een extra kitlaag of de oude die er nu inzitten en oplappen?

            #17965972
            suurtje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2010

              Ik zou zelf eerst proberen of je ze nog op kan lappen en lukt dat niet dan andere kopen en gelijk een extra kitlaag aanbrengen

              #17965973
              RickR91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Wat je ook kan doen, is een ventilatieslangetje maken.

                Zag hier op het forum pasgeleden dat voorbij komen.
                Gaatje boren ergens in je lamp, buisje erin, rubber slangetje erom, en dan aansluiten op je luchtfilterbox.

                Zodra de motor loopt, zuigt die aan, en het vocht wordt eruit gezogen.
                Heb het zelf nog niet gedaan, eerst maar kijken hoe ik dat slangetje netjes weggewerkt krijg.

                #17965974
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  Ik heb zelf deze lampen bijna 1.5 jaar geleden gehaald bij gm-tuningparts voor 69.99 (voor 2 lampen), er zit nog steeds geen vocht in.
                  (Genomen net na montage)

                  (Recentelijk genomen)

                  #17965975
                  Miranda-van-Tuinen
                    Lid sinds:
                    7 December 2011

                    Ok, ja ik had ze ook gezien.
                    Ik heb in de zomer ook nog nergens last van, zodra het vochtig weer word dan zit er in één koplamp vocht.. helaas..
                    Ik heb nu ook heldere donkere koplampen (tweedehands, nooit weer), jammer zal eens zien wat ik ga doen… :hmmz

                    #17965976
                    FabianGT
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2011

                      Zou eerst alle fittingen en afdekkapjes van de lampen even checken en eventueel netjes afdichten.

                      #17965977
                      Miranda-van-Tuinen
                        Lid sinds:
                        7 December 2011

                        Heb nog even een vraagje..

                        Ik ben onderhand druk bezig met de koplampen van de Corsa.
                        Nu heb ik in oktober/november (2011) xenon ingebouwd. Het is een xenon setje van Pilot, erg tevreden, alleen er werden toen twee verschillende soorten kapjes meegeleverd..
                        Waar dienen deze kapjes voor? Ik heb nu wel een van de twee (soorten) kapjes erop gedaan, maar is dat nodig? Het kapje die er nu op zit, gaat langs de xenon pit en houd ervoor op, een soort halve omhulsel. Is dat misschien tegen verblinding?

                        Foto van xenon pit met hetzelfde soort kapje als dat ik er nu omheen heb:

                        Hier een foto van de andere kapjes die er niet op zitten:

                        Hoop dat jullie mij kunnen helpen..?

                        #17965978
                        waltwalt500
                          Lid sinds:
                          26 June 2011

                          jij heb die kapjes niet nodig in jou nieuwe units.
                          je hebt toch projectorlampen in die angeleyes die je besteld hebt?

                          die kapjes zijn idd tegen het verblinden in gewone corsa uinits (zonder projectors)

                          #17965979
                          Miranda-van-Tuinen
                            Lid sinds:
                            7 December 2011

                            Nee ik heb heldere donkere zwarte koplampen besteld
                            Geen angel-eyes..

                            Foto’s van dezelfde koplampen staan hier in het topic..

                            #17965980
                            waltwalt500
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              dan zijn die kapjes idd een must….
                              anders verblind je iedereen op de weg met de units die je besteld hebt..super irritant voor een andere weggebruiker/ster

                              #17965981
                              Dennis-Corsa-B
                                Lid sinds:
                                20 May 2008

                                je kan ook ff met een fohn de koplamp drogen ff de lamp eruit halen en door het gaatje :thumb

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.