Koplamp vraag

Forumindex Forums Modellen Calibra Koplamp vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231806
    HardcoreHell
      Lid sinds:
      14 March 2005

      Hier weer een vraag van mijn kant :angel

      Ik heb zojuist een setje koplampen ontvangen, die ik via marktplaats gekocht had en heb laten opsturen.
      Nu zit ik met de volgende vragen:

      -Het binnenste gedeelte van de koplamp (waar de lampjes in zitten) zit los van de koplamp zelf.
      Als ik de complete lamp naar voren kantel, voel en zie je het binnenste gedeelte naar voren vallen.
      Is dit vast te zetten?
      Of is er iets binnenin afgebroken?

      -Ik heb in de auto normale koplampen zonder elektrische verstelling en zonder mistlichten.
      De lampen die ik gekocht heb, hebben wel die 2 extra opties.
      Is het dan plug & play, of moeten er toch kabels getrokken worden?
      En kan ik de bediening aanpassen door alleen de verlichting schakelaars aan te passen, of zit de bedrading voor die extra knoppen er niet in?

      Zo ziet het er nu uit bij mij (zonder dat rode lichtje)

      En is dit dan de oplossing??
      Klik voor FOTO

      #17806303
      nexus6
        Lid sinds:
        7 September 2010

        Denk niet dat dat 1 2 3 kan ,voor mistlampen moet je kijken of er al draden voor zijn gelegd onder je bumper
        ziet soms een afgeplakt dood eind draad ,dat is dan van je mist lampen plus dat er ook nog een extra relais
        in je zekering kast moet zitten,asl dat er allemaal zit dan is het kwestie van die schakelaar erin zetten,en misschien
        dat het dan nog bij garage moet geprogrammeerd worden met Tech2,De koplamp stel optie is ook denk ik vrij lastig ,zoal zo moet je de motoren eerst hebben en dan is het nog maar de vraag of daar de bedrading al standaard voor in geplaatst is ,zo niet wordt het een hele toer denk ik omdat voor elkaar te krijgen.

        misschien ook wel handig te vermelden om wat voor auto het gaat ,zodat iemand anders wellicht een betere
        antwoord of oplossing heeft.

        #17806304
        Arjan Kuijper
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Neem toch aan dat het om een Calibra gaat hier:D

          In 99% van de gevallen ligt de bedrading er gewoon, relays erin zetten, knopjes erin zetten en klaar. Niks programmeren met tech 1 of 2, nergens voor nodig.
          Dit is zo gedaan;)

          #17806305
          nexus6
            Lid sinds:
            7 September 2010

            nou dat valt dan wel weer mee,dat programmeren was denk ik dan bij een corsa c misschien.

            #17806306
            HardcoreHell
              Lid sinds:
              14 March 2005

              [rquote=1853913&tid=141490&author=Arjan Kuijper]Neem toch aan dat het om een Calibra gaat hier:D

              In 99% van de gevallen ligt de bedrading er gewoon, relays erin zetten, knopjes erin zetten en klaar. Niks programmeren met tech 1 of 2, nergens voor nodig.
              Dit is zo gedaan;)[/rquote]

              En waar komen die relais dan?
              Heb jij toevallig nog zo’n complete unit met verlichtingsschakelaars liggen?

              #17806307
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Hmm, loszittende delen zijn volgens mij niet goed. Mijn reserve set doet dat iig niet…
                Ik heb nog wel een set angeleyes te koop, met mistlicht er in uiteraard.

                Als je Calibra nog van een “oude” lichting is, is hij nog voorbereid op pretty much alle opties die je er op kon krijgen (denk aan alarm, mistlicht, elektrische hoogtestelling, stoelverwarming, the whole nine yards).

                Mistverlichting zit bij de kabelboom van de koplampen in, dus je zal even moeten checken of hij daar in zit. Moet een dikke ronde plug zijn, lijkt een beetje op een trekhaak aansluiting.
                Verder inderdaad het relais.
                Rechts en boven zit een rijtje relais in de zekeringkast, en front mistlicht is rechts de tweede van onder. Kost ongeveer 17,50 nieuw bij de dealer. (als je er een wilt bestellen heb ik het onderdeelnummer voor je)

                Als laatste heb je een Mistlicht schakelaar nodig. Die hoort te zitten waar op de foto nu die rode LED zit.
                Valt uit bijna elke periode correcte Opel wel te jatten op de sloop. Of vraag het even aan Drakos, die sloopt een Calibra.

                Programmeren is overbodig. Calibra’s hebben nog geen onderdelen die op elkaar afgestemd moeten worden. ALs de draad er ligt volstaat het om de onderdelen er aan te hangen.

                @Nexus: Dat A Vectra interieur en de North Cape lak in de deurstijlen doet genoeg vermoeden, toch? ;) Plus het feit dat z’n stemming “Calibra baby!” is en de onderste auto in z’n lijstje ook aan de omschrijving voldoet… It’s a Calibra ;)

                #17806308
                nexus6
                  Lid sinds:
                  7 September 2010

                  wel ik ken geen vectra of calibra van binnen :( ,alleen corsa b,c en astra f,g vandaar dat ik er onder ook maar bij
                  had gezet ,dat iemand anders misschien een beter antwoord voor hem heeft,En dat heeft hij nu toch alsnog.
                  Dus komt het wel goed nu :)

                  #17806309
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Ah jah, ok, begrijpelijk Nexus :)

                    Owjah, nog een kleine aanvulling…
                    Zelfde geld met de schakelaars voor de hoogteregeling. Schakelaar er in, motors aan de lampen, stekkers er in en gaan.
                    Ik heb mijn set nog niet goed bekeken, maar ik geloof dat ook dat via de lampkabel gaat.

                    En ik bedenk me net dat ik nog wel een mistlicht schakelaar heb.
                    Die gaan geloof ik niet zo gauw stuk, dus je zou die van mij over kunnen nemen.

                    #17806310
                    HardcoreHell
                      Lid sinds:
                      14 March 2005

                      @McKaamos

                      Tot zover bedankt voor de info.

                      Maar ik blijf nog steeds met de vraag zitten, of het binnenste gedeelte vastgezet kan worden.

                      #17806311
                      HardcoreHell
                        Lid sinds:
                        14 March 2005

                        Kan iemand mij vertellen of het binnenwerk nog vast is te zetten aan het buitenwerk??

                        #17806312
                        Erwin1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2009

                          heb je hoogte stel motoren?
                          want bij de vectra is het zo dat je daarme de binnekant vast zet.

                          Erwin

                          #17806313
                          nexus6
                            Lid sinds:
                            7 September 2010

                            Er zijn wel van die alternatieven vast zet delen voor als je geen motors hebt,voor de corsa C weet ik ,maar voor
                            de anderen modellen weet ik niet,misschien dat je ze bij de garage gewoon kunt halen .

                            #17806314
                            HardcoreHell
                              Lid sinds:
                              14 March 2005

                              Ik ben er vanmiddag achter gekomen dat de stelmotor inderdaad het binnenwerk vastzet.
                              Op de achterkant van de motor zit een soort bout, deze heb ik zoveel mogelijk linksom gedraaid en nu zit het binnenwerk aan de kant van de motor vast.
                              Alleen aan de andere kant zit ie niet vast….

                              HELP!!

                              #17806315
                              nexus6
                                Lid sinds:
                                7 September 2010

                                zit misschien nog in een kogel koppeling geklikt !

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.