Koplamp stelmoteren overzetten

Forumindex Forums Modellen Corsa Koplamp stelmoteren overzetten

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222547
    Robske
      Lid sinds:
      17 May 2010

      Goedenavond,

      Ik heb stel angeleyes gekocht die voorbereid zijn op electrische hoogte regeling.
      Heb me oude koplampen eruit gehaald maar hoe krijg je in hemelsnaam die stelmotor eruit.

      Gaat om een opel corsa B uit 2000

      alvast bedankt

      #17688804
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        kwart slag draaien, koplamp goed vasthouden en flink trekken

        #17688805
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Jupz, er zit een kogelkopje in (plastic!!!)…die grijpt vast in een dingetje.

          Met monteren een beetje vet er aan, dan druk je hem er net wat makkelijker weer in.

          #17688806
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            let er wel op dat wanneer je je lampen af wil LATEN stellen, dat menig garage moeilijk doet omdat het geen originele lampen zijn. Heb er zelf ook last van gehad, want niet alle garage’s willen moeite voor hun centen doen..

            #17688807
            Robske
              Lid sinds:
              17 May 2010

              bedankt..

              Ik wist niet dat je vrij veel kracht moest zetten om die dingen eruit te krijgen maar het is me gelukt..
              ze zitten ook al in me andere koplampen

              Het afstellen van je koplampen doe je toch wanneer de auto op een vlak stuk weg stop staat met de koplampen naar de muur..
              Daarna draaien aan het knopje totdat die eigenlijk recht naar voren schijnen.. en wel zorgen dat je stel schakelaar op 0 staat.. of heb ik het mis??

              #17688808
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                origineel gepost door 2e-c14nz
                let er wel op dat wanneer je je lampen af wil LATEN stellen, dat menig garage moeilijk doet omdat het geen originele lampen zijn. Heb er zelf ook last van gehad, want niet alle garage’s willen moeite voor hun centen doen..

                Probleem is vaak dat de schuine lijn niet meer aanwezig is…
                of het lichtbeeld niet goed.
                of het lampje verkeerd om dr in (sommige drukken maarzo een lampje er in :P:P)

                maar ze moeten niet zeuren, als er een fatsoenlijke stelbout aan zit kan je prima schroeven…of het moet niet werken door de beunhaas die ze er in heeft gezet:jerry

                #17688809
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  origineel gepost door Fearless

                  origineel gepost door 2e-c14nz
                  let er wel op dat wanneer je je lampen af wil LATEN stellen, dat menig garage moeilijk doet omdat het geen originele lampen zijn. Heb er zelf ook last van gehad, want niet alle garage’s willen moeite voor hun centen doen..

                  Probleem is vaak dat de schuine lijn niet meer aanwezig is…
                  of het lichtbeeld niet goed.
                  of het lampje verkeerd om dr in (sommige drukken maarzo een lampje er in :P:P)

                  maar ze moeten niet zeuren, als er een fatsoenlijke stelbout aan zit kan je prima schroeven…of het moet niet werken door de beunhaas die ze er in heeft gezet:jerry

                  gewoon GOEDE angels kopen, heb Fantastisch Licht beeld uit mijn ABM’s

                  Willem

                  #17688810
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Juist…zie, schuin randje er in.
                    9 van de 10 keer is het alleen een recht stuk bij die troepzooikoplampen

                    #17688811
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      waar het bij mij om ging was het volgende. Ik kan de lampen zowel electrisch als handmatig verstellen. Zowel met de stelschroef als met de knop in de auto. Ze gaan allebei mooi naar boven en naar beneden. Maar omdat ik het zekere voor het onzekere wilde hebben, ging ik naar een garage toe om ze door de mensen daar af te laten stellen. Vervolgens krijg ik te horen dat de motoren niet voor die lampen gemaakt zijn. Ik zeg, hoe kan het dan zo zijn dat ik ze wel kan verstellen?? Ja dat wisten ze niet. En zelfs bij de vod werd mij dit verteld… Snap jij het nog? Ik zei dus, laat maar probeer zelf wel wat uit. Volgens mij noemen ze zo iets laksigheid?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.