Koplamp sproeier steekt uit..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Koplamp sproeier steekt uit..

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259771
    Family man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2012

      Ik heb er nu ook last van (zafira b) en het is hier toch nog bijna 27 graden…
      1 kapje/sproeier gaat niet helemaal terug, blijft zeg maar op 5mm hangen boven de uitsparing.
      Kan wel zachtjes aanraken/indrukken dan gaat ie goed naar binnen, maar bij de volgende keer sproeien weer hetzelfde.
      Probleem nog nooit eerder gehad als gisteren,
      wie weet de oplossing of weet hoe het mechanisme werkt zodat deze bv. schoon te maken te smeren is

      #18165117
      gerben rsv
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2011

        Bij het merk waar ik werk bmw zie ik dit ook regelmatig.

        Wij vermoeden dat het een gevolg is van te pure ruitesproeiervloeistof ( oftewel te weinig water bijgemengd)

        #18165118
        Family man
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          Dank je voor je antwoord, het reservoir is nog gevuld met (deels) “antivries/wintersproeispul” voor de vakantierit de tank afgevuld met water. (verdund).
          Dus ga maar eens veel sproeien a.s. vrijdag (lange rit) en daarna bijvullen met water (of is het kwaad dan al geschied?),
          Overigens begrijp ik het niet helemaal, de vloeistof komt toch via een “slangetje” en het is toch het uitschuifmechanisme (pompje?) dat blijft hangen voor mijn gevoel, is dat mechanisme/pompje niet te reinigen/te smeren?
          Hoe demonteer je dit/of laat je het tijdelijk uitsteken op volle lengte (zonder dat ie meteen terugschiet) om dit te doen?

          #18165119
          gerben rsv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2011

            Demontage bij een Zafira-B durf ik niet te zeggen , de sproeier word door de waterdruk naar buiten gedrukt tot het gat vrijkomt hierna gaat deze weer terug naar binnen.

            Ik weet niet of hij te repareren of te smeren is wij vervangen ze meestal.

            #18165120
            Family man
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 August 2012

              Gister lekker gesproeid en afgevuld met zo’n 2,5 liter water..en idd probleem opgelost, sproeier gaat weer netjes helemaal terug.
              Dus probleem opgelost thanx!

              #18165121
              wim-pan
                Lid sinds:
                25 June 2013

                Goh, weer wat geleerd, leuk hé zó n forum.
                Ik had vorige week het zelfde euvel, de bestuurderzijde
                bleef bij mijn zaf hangen…

                Ik zal er ook even wat water bij gooien :thumb
                Wim

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.