Koplamp lek

Forumindex Forums Modellen Insignia Koplamp lek

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372609
    Bjorn150
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2020

      Ik heb een insignia sportstourer uit 2012 met bi-xenon koplampen. Nu is de rechter koplamp defect en moet ik die helemaal vervangen. Ik kan voor een klein prijsje een set koplampen incl ballasten van een nieuwere insignia kopen. Nu is mijn vraag of het gaat passen en werken,

      ik heb zelf een hir1 lamp en de lamp die ik heb gevonden is een hir3 geloof ik

      #18372630
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Is de lamp defect of een ballast die de lamp moet starten? Lampen kun je vervangen, al zou daarvoor wel de unit uit de auto moeten. Je komt er slecht bij.

         

        M.b.t. het tweede deel: bedoel je dat je van een facelift versie de koplampen wil overzetten op jouw 1e type? Als ik foto’s bekijk hoe de Mk.1 en Mk.2 koplampen eruit zien, lijkt het me niet te passen i.v.m. de vorm bij de aansluiting met de bumper. Bij de facelift modellen zit er een soort ronde uitstulpuing onder het dimlichtdeel. Dan past je type 1 bumper niet meer, ook al komen de bevestigingspunten overeen. Vergelijk ze maar hieronder:

        [img]https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/koplamp/c28/koplamp-rechts-1zt-009-631-321-hella/p206653_900_900/1zt-009-631-321.jpg[/img]

        [img]

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.