Koplamp bolletje verwisselen.

Forumindex Forums Modellen Tigra Koplamp bolletje verwisselen.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217760
    Boterletter
      Lid sinds:
      27 December 2008

      Ik reed al een paar weken met éen koplamp rond.. bolletje stuk, :( maar je snapt, met die sneeuw en kou ga ik niet staan sleutelen zélfs niet om in 5 min. effe een bolletje te vervangen. sleutelen doe je als het 20 graden is en niet eerder.!:cool:

      Affijn, vandaag even een wat betere dag en toen het even droog was, dacht ik, ‘kom.. tussen de buitjes door even dat bolletje vervangen’ .Ik, gewapend met m’n H-4’tjes naar de Tigra, trek de klep open en begin een inwendig onderzoek naar de bolletjes. :hmmz

      Na een paar minuten rondwroeten in het vooronder van de Tieg, besloot ik maar even het instructieboekje tevoorschijn te halen want dit was lastiger dan ik dacht.! :o

      Ik begin te lezen en tot mijn verbazing zie ik dat ik de bumper los moet halen :o en dan de koplamp uit de ‘oogkassen’ moet draaien. Simpel zat, denk je dan.. twee schroefjes onderop, drie bovenop .. ach, zo vreselijk is dat niet……

      DRIE KWARTIER later !!! heb ik uiteindelijk de koplamp ontfutseld aan de stevige grip van de bumper, die wilde niet los laten en was daarin erg standvastig ! inmiddels zeik nat van de regen die inmiddels rijkelijk stroomde, kwam ik er vervolgens achter dat in de Tieg geen H-4, maar een ander veel kleinere bol zit. :swear dus.. ik met de benenwagen naar het dichtstbijzijnde tankstation en twintig minuten later en € 4,70 lichter was ik weer terug, 5 min. later deden beide koplampen het weer en nog eens 5 min. later zat alles weer op z’n plek en kon de klep dicht. king:

      Al met al is het weer netjes en werkt alles weer en vind ik nog steeds dat het een fijn auto’tje is .. maar de eerste de beste Duitser die ik nu tegenkom.. die krijgt een ram voor z’n bek !

      Want ik weet niet welke stomdronken, achterlijke, dikke duitse lolbroek dit systeem heeft bedacht, maar die is rijp voor het gesticht ! stel je eens voor dat je midden in de nacht ineens een lampje moet vervangen omdat je ergens rijd waar je niet bekend bent en het licht van de ene koplamp niet voldoende is om veilig verder te rijden.. dan mag je dus in het pikkedonker je bumper los gaan halen om je bolletje te vervangen .. :fy1

      Normaal gesproken heb ik niks tegen Duitsers hoor.. maar degene die dit heeft bedacht, is voor zover ik kan inschatten aan z’n werk te oordelen volledig doorgedraaid en eigenlijk niet toerekeningsvatbaar ! :argue

      GRRRRRrrrrrr….

      #17619277
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        met alle respect

        maar wat n a…..ijk topic :o
        eerst wil je pas sleutelen bij + 20:hmmz

        en je hebt al n paar weken met 1 koplamp rondgereden:thumbdown

        en dan nog de duitsers uitschelden om dat jij niet snel genoeg n lampje kan wisselen:hmmz:hmmz

        in 5 minuten heb je t lampje erin
        en 5 minuten later alles terug geboud

        hoe kan je der dan 3 kwartier over doen om het
        spul lostehalen en t lampje er uit te halen:o:hmmz

        #17619278
        Flpke
          Lid sinds:
          27 August 2008

          origineel gepost door Boterletter
          Ik reed al een paar weken met éen koplamp rond.. bolletje stuk, …….

          …….stel je eens voor dat je midden in de nacht ineens een lampje moet vervangen omdat je ergens rijd waar je niet bekend bent en het licht van de ene koplamp niet voldoende is om veiligverder te rijden..

          Volgens mij ben jij zelf degene geweest die een paar weken met een kapotte lamp heeft gereden en dit ook wist..

          Dan moet je later niet beginne over veiligheid, want je hebt zelf ook niet gedacht aan veiligheid van andere mensen door met een kapotte lamp rond te toeren..:thumbdown

          #17619279
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            dan moet je t eens doen bij de nieuwere renaults…. dat red je geeneens als normale huis tuin en keuken sleutelaar

            #17619280
            Boterletter
              Lid sinds:
              27 December 2008

              waarom ik er drie kwartier over doe om een lampje te wisselen.? omdat je staat te etteren om de bumper uit de weg te duwen en zodoende ruimte te maken.

              over veiligheid… de afgelopen tijd is er slechts mondjesmaat gestrooid tegen de sneeuw en ijs. Hoezo veiligheid !? wat mij steekt is dat als je naar wegmisbruikers e.d kijkt men elke keer loopt te zeuren over verkeersveiligheid. Rijd je midden in de nacht waar er niemand te zien is, een keertje 20 km te hard (bijv. 120 waar je 100 mag) terwijl je makkelijk 50 km. sneller kan rijden.. heb je een dikke vette prent aan je broek, heb je een kapotte koplamp mag je volgens de wegen en verkeerswet niet meer verder rijden omdat je voertuig niet meer voldoet aan de eisen die gesteld zijn. Daarom zouden dus dit soort systemen niet getolereerd mogen worden, omdat je dit niet zelf even snel kunt vervangen.

              Voor de Renault lampen geld hetzelfde verhaal. en dat hou ik staande. Tenzij men eens wijs word en gaat werken met bijv. LED’s die gaan (bijna) nooit stuk en als het al gebeurd niet allemaal tegelijk. Dit zou de verkeersveiligheid in grote mate verbeteren .. in ieder geval meer dan de bonnen voor overtredingen waar niemand last van heeft.

              #17619281
              Kaneda
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2005

                je kunt de lampjes vervangen zonder de voor bumper te verwijderen!

                weet niet als het op links of rechts was
                en of je abs airco hebt dan word het lastiger

                maar nogmaals je kunt het doen zonder iets te verbouwen

                en inderdaad ik zou niet een nieuwe franse wagen nemen
                maar we willen steeds meer techniek en het moet ergens ten koste gaan van

                #17619282
                Boterletter
                  Lid sinds:
                  27 December 2008

                  het was de linkerkoplamp en ik heb ABS én Airco.
                  Overigens heb ik 8 jaar met een Citroën Xm rond gereden wat universeel (ook bij mij overigens) bekend staat als merk waar het slecht aan sleutelen is. Maar de normale dingen zoals een bolletje verwisselen ging moeiteloos, een wiel verwisselen was wel even minder omdat het reservewiel onder de auto hing in een rek, maar goed ook dat was goed te doen en geholpen door het hydractieve veersysteem, ging het opkrikken en laten zakken van de auto heel makkelijk.

                  Maar goed, ik moest even m’n frustratie kwijt over een uur in de zeikregen staan om een stom bolletje te vervangen.

                  #17619283
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik heb wel eens lampjes staan vervangen van een tigra, dat is aardig te doen zonder al te veel weg te halen.

                    haha, je moet eens een lamp vervangen van een moderne Daf truck, of moderne volgepropte auto.

                    Je moet ook niet alles geloven wat het boekje zegt.

                    Volgens het Mercedes Benz Instrucktie boekje voor mijn Atego moet ik de Cabine Kantelen voor een lampje te vervangen.

                    maar als ik gewoon op de grond ga liggen onder de bumper door, kan ik er zo bij en heb Zeeën van ruimte om dat lampje te wisselen.

                    Willem

                    #17619284
                    groenetijger
                      Lid sinds:
                      13 December 2007

                      Zelfs op een tieg haalde ik er binnen 5 minuten me bumper eraf, en binnen 2 minuten ligt de koplamp eruit, en verwissel je het lampje. Dan zelfde manier weer terug, dus binnen 15 minuten klaar als je het netjes doet..

                      Wellicht de ervaring met bumpers schroeven?

                      #17619285
                      2e-c14nz
                        Lid sinds:
                        5 June 2009

                        Bij de laatste generatie megane moet je zelfs je band eraf halen, ik bedoel wtf.

                        #17619286
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          Mercedes A is het makkelijkst lampje vervangen als je het spatbord loshaald….
                          Ook zoiets.. Mercedes E aan de kant vh luchtfilter (passagierkant) kom ik niet meer bij het lampje met mijn hand.

                          #17619287
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            weet niet waar jij je druk om maakt, ik heb nog nooit een koplamp gedemonterd bij een tigra om een lampje te vervangen. En mss was het ook wel handig eweest als je op het forum gevraagt had welke lampjes erin moeten. En als je denkt dat het lastig is, rij dan naar een GARAGE, bij 9 van de 10 betaal je alleen het lampje en zetten ze hem er gratis in!!!!!

                            #17619288
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Bij mij 5 euro extra..de ene lamp fiets je er zo in, de andere duurt zo een paar minuten.
                              Maar die moeijlijke gevallen moet je gewoon vaak doen, dan krijg je handigheid en dan zit ie er zo in

                              #17619289
                              SiggieTigra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 October 2009

                                Betalen voor een lampje erin zetten? Dat is zuur…

                                Laatste keer met de tigra vroeg ik direct maar om 2 lampjes, meneer Automat pakte ze uit het schap en liep zo naar de tigra toe en verving ze beide binnen 5 minuten. Had er niet eens om gevraagd…:thumbup

                                Bij de Signum die ik heb is het ook wel zelf te doen, zelfs de mistlampen nog wel.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.