komt te hete motor door bobine vervangen

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz komt te hete motor door bobine vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272846
    rekord man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 December 2012

      geachte mensen

      mijn vectra X2.5XE wordt te heet draait net op de 100 graden maar draaide altijd veel lager
      en dit gaat prima zolang ik gewoon rij maar met caravan er aan komen de problemen
      gaat hij echt het rood in maar in de mei vakantie heb ik nergens last van gehad
      maar in de mei vankantie wel een stukkende bobine gekregen deze na de vakantie vervangen
      door een ander nummer bobine auto reed weer goed dus nooit meer op de temperatuur gelet maar eerst volgende keer met caravan dus problemen
      nu reeds vervangen
      waterpomp, thermostaat,sensoren ventilators,alle 2 de temperatuur sensors, nieuwe radiator
      maar de vraag is eigenlijk kan het door het andere type bobine komen
      de auto rijd op lpg auto geeft op benzine wel een iets lagere temperatuur aan

      mvg rekord man

      #18291219
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        lpg ontsteekt anders dan benzine.. ik denk ook met een hogere temperatuur… maar ligt aan de afstelling van het gas.. maar verder zou ik het niet weten…
        aan het lijstje dat je vervangen hebt zou het daar niet in zitten…
        misschien een keertje goed om na te lopen hoeveel gas erin genevelt wordt in je motor…
        maar opel v6 en lpg gaat wel vaker niet goed samen.. staat genoeg over hier op het forum…

        #18291220
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Had ik met mijn vorige Vectra (b2 2.5) liep de temp ook hoog op. Wat bleek. Massa probleem. Massa kabel van de accu vervangen en klaar

          #18291221
          Banjerrr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 November 2014

            Ik heb toevallig vanavond even met je vrouw staan praten. Begreep dat het een immitatie bobine is geweest? Kun je de bobine van je oude motor niet erop proberen? Die is toch hetzelfde? Of is die ook stuk? Zo kan je in ieder geval wat dingen uitsluiten.

            #18291222
            rekord man
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 December 2012

              ik heb er vandaag een nieuwe bobine op gezet maar dat heeft niet echt geholpen
              tijdens het rijden met de caravan
              zonder caravan is blijft de temperatuur wel lager dan eerst
              ik heb ook een min kabel geplaatst maar dit lijkt ook niet echt te helpen

              #18291223
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                Geen waterslang verstopt?

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                #18291224
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Hoe heb je de Min kabel gelegen, en Hoe dik is ie???

                  Radiateur kan ook nog wel eens dicht gaan zitten.
                  Helaas vinden velen het niet nodig iedere 2 a 3 jaar de koelvloeistof te vervangen, met als mogenlijk resultaat bovenstaand.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.