koffiemolen onder de kap

Forumindex Forums Modellen Corsa koffiemolen onder de kap

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213790
    Thunder
      Lid sinds:
      8 January 2007

      Corsa C, Z14XEP.

      sinds kort maakt hij, stationair in z’n vrij, het geluid van een koffiemolen onder de kap. Druk je de koppeling in dan verdwijnt het geluid.
      Hij rijd, trekt en schakelt verder prima.

      Nu zijn de meningen over de oorzaak verdeeld: de een zegt druklager (van de koppeling), de ander zegt prise-aslager (of baklager). Wat denken jullie?

      En als het de bak is, is het vervangen van een lager voldoende of beter een revisiebak eronder. (Welk type heeft deze eigenlijk, een F13?)

      Alvast bedankt weer.

      #17545293
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        prise as heeft ie niet,

        druklager grote kans gezien als jij wil koppelen of licht indrukt het geluid weg gaat.

        denk dat de jouwe hydraulisch is, die zijn vrij prijzig vind ik altijd.

        #17545294
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Druklager idd…..
          Koppeling in = geluid weg…
          Kan die oud mee worden, maar liever vervangen met een nieuwe koppelingset. Omdat de bak er dan toch al achter weg gaat.

          #17545295
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            zegt dat niet te hard.. heb hier eens een druklager gehad die ook nog maar een korte tijd geluid maakte..
            Maar die was echt op…. Zou het spul toch eens demonteren en kijken wat er allaal versleten is.

            Persoonlijk zou ik er een compleet nieuwe koppelingsset in zetten. ben je er weer klaar mee voor de komende jaren

            #17545296
            Thunder
              Lid sinds:
              8 January 2007

              Bedankt voor de reakties.

              Was me al zorgen aan het maken dat er een nieuwe versnellingsbak onder zou moeten :o

              Heb eens rondgezocht voor een LuK koppelingsset, diameter 200mm, incl. hydr. lager.. goedkoopste is toch een goeie 275,-.. maar ja, goedkoper dan een nieuwe bak eronder natuurlijk :P

              Morgen krijg ik als het goed is het nummer van iemand die hier bij de Nedam gewerkt heeft, kijken of die tijd heeft voor dit klusje.

              Want een koffiemachine heb ik al in m’n keuken :wub en hoef ik dus niet onder de kap van de corsa..

              #17545297
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                koppelingsset zou mij 215 kosten bij de brezan… incl druklager
                ( ”uniek” korting )

                #17545298
                gsifreakje
                  Lid sinds:
                  12 March 2009

                  origineel gepost door TRPower
                  koppelingsset zou mij 215 kosten bij de brezan… incl druklager
                  ( ”uniek” korting )

                  mij minder ( unieke korting usn centuri :P)

                  #17545299
                  Thunder
                    Lid sinds:
                    8 January 2007

                    origineel gepost door Thunder

                    Morgen krijg ik als het goed is het nummer van iemand die hier bij de Nedam gewerkt heeft, kijken of die tijd heeft voor dit klusje.

                    Tijd wel, zin ook, MAAR zijn probleem is dat hij alleen ’s avonds kan en dan wel een brug kan lenen maar die brug elke ochtend LEEG moet zijn. Aangezien de corsa dan zonder subframe/ophanging staat, krijgt hij hem niet van de brug af en dus gaat het niet :cry

                    Maar een VOD hebben we hier ook al niet meer en een vreemd-merkgarage (zowiezo een garage) zie ik eigenlijk niet zitten vanwege de hoge kosten. :vertag

                    Hoe zouden jullie dat oplossen?
                    Misschien kan ik hem dan een goede tip geven zodat het dan toch lukt :P

                    Thx

                    #17545300
                    caponetyuh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 May 2009

                      kijk eens bij http://www.carpartsdirect.nl kan op op kenteken kijken en staat prijs bij meestal al na 1 2 dagen in huis

                      #17545301
                      OrangeArrow
                        Lid sinds:
                        18 February 2007

                        origineel gepost door sw16v
                        prise as heeft ie niet,

                        druklager grote kans gezien als jij wil koppelen of licht indrukt het geluid weg gaat.

                        denk dat de jouwe hydraulisch is, die zijn vrij prijzig vind ik altijd.

                        de eerste auto met handbak zonder prise as moet nog uitgevonden worden geloof ik…:P

                        #17545302
                        TRPower
                          Lid sinds:
                          13 October 2008

                          ik wil net zeggen…

                          mja,
                          welk merk koppelingen hebben ze bij USN dan? daar krijg ik ook wel leuke korting

                          #17545303
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Of je zoek iemand die bij een garagebedrijf werkt…die hebben het spul via de brezan en dergelijke voor inkoopsprijzen:vertag

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.