Kofferklep storing

Forumindex Forums Modellen Insignia Kofferklep storing

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252452
    Keijzer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2012

      Hallo,

      Sinds gisteren wil de kofferklep niet meer open blijven staan, als ik hem open doet dan gaat ie naar boven maar blijft niet meer staan, hij gaat dan gelijk weer een stukje naar beneden en dan gaat ie even heen en weer en daarna helemaal weer dicht.

      Wie heeft er een idee ?

      #18068414
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Sensor niet helemaal lekker…

        Niet op te lossen door de Opel??

        (Fijn he, moderne auto’s)

        Willem

        #18068415
        Keijzer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2012

          Hoi,

          Weet niet, is gisteren gebeurd dus nog niet naar de dealer geweest.

          Ja modern is leuk !!! soms.

          #18068416
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            haha, Ik ben weer een stapje terug gegaan (1986 Ascona-C / Voor erbij uiteraard).

            Ik vermoed dat het sensortje wat moet waarnemen dat de kofferklep open staat niet helemaal lekker is..

            Willem

            #18068417
            Keijzer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2012

              Ja heb ik vroeger ook gehad ! en een Manta heb ik gehad.
              Heel leuk waren die toen.

              Waar kan ik die sensor zoeken, is lastig kijken als iedere keer die klep dicht gaat !

              #18068418
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ik heb weinig ervaring met deze insignia’s was alleen aan het verklaren warom deze vreemd doet.

                Ik heb het idee dat ie niet of niet goed ziet of de klep open is.

                Willem

                #18068419
                Insignia_fan
                  Lid sinds:
                  1 October 2011

                  @Keijzer wrote:

                  Ja heb ik vroeger ook gehad ! en een Manta heb ik gehad.
                  Heel leuk waren die toen.

                  Waar kan ik die sensor zoeken, is lastig kijken als iedere keer die klep dicht gaat !

                  Ik vermoed dat je hier wel kan vinden waar die sensor zit http://opeloem.com/opel/insignia_2009_/electrical/body/interior_switches_and_sensors_contd_/tailgate_sensor_for_power_opening_tailgate_estate_35.html

                  #18068420
                  nicocorsa
                    Lid sinds:
                    6 June 2006

                    hij ik vermoed dat we dan spreken over een insignia st met elektrische klep .

                    wat wij al 2 maal voor gehad hebben is dat de sensor staafjes 25-30 cm lang niet na behoren functioneren . bij ons wist de achterklpe niet de juiste positie aan te nemen .

                    deze bevinde zich bij geopende klep . snel gedacht links tegen de binnenkant van het raam gemonteert . zijn zwarte staafjes .

                    weet niet als dit het zelfde probleem zal zijn maar hoop dat je er mss wat verder mee bent .

                    #18068421
                    Keijzer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 May 2012

                      Hallo,

                      Ja klopt, de insignia met elec klep.
                      Even nagevraagd bij de dealer, waar ik overigens nog langs moet, hij heeft het over een microswitch die waarschijnlijk defect is.

                      #18068422
                      nicocorsa
                        Lid sinds:
                        6 June 2006

                        dat kan natuurlijk ook zijn . heb er hier ook al een deel moete vervangen . denk zelfs maar ben niet zeker dat het een terug roep actie was .

                        zo is er ook een terug roep actie op de servo stuur leiding . die vervangen moet worden . deze trilt stuk op het steuntje . op het subframe onder aan aa de luchtfilter

                        #18068423
                        Keijzer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 May 2012

                          Microswitch is al vervangen, maandag gaat ie naar de garage, ze hadden dit nog nooit gezien of mee gemaakt zeiden ze.

                          #18068424
                          bennyke
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 May 2007

                            @nicocorsa wrote:

                            dat kan natuurlijk ook zijn . heb er hier ook al een deel moete vervangen . denk zelfs maar ben niet zeker dat het een terug roep actie was .

                            zo is er ook een terug roep actie op de servo stuur leiding . die vervangen moet worden . deze trilt stuk op het steuntje . op het subframe onder aan aa de luchtfilter

                            De terugroepactie voor de drukleiding van de servo klopt helemaal!
                            Mijn insignia moet maandag binnen om het onderdeel te vervangen onder garantie van opel…
                            Het zou een combinatie zijn van een niet/slecht geplaatste dempingsrubber en een te vast aandraaimoment van de leiding. Kijk daarom je reservoir regelmatig na. Een droog draaiende servopomp geeft enkel meer last en stukken!

                            Wie heeft er een zicht op welke terugroepacties er al allemaal zijn geweest?
                            Dit onderwerp is mss een nieuw topic waardig?

                            grtz

                            #18068425
                            mrmonkey
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 February 2006

                              Terugroep actie is voor de schakelaar van de achterklep, niet de microswitch (die idd vaak kapot gaan)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.