Koelvloeistof Zafira 1.8 2005

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Koelvloeistof Zafira 1.8 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227357
    Sjaako
      Lid sinds:
      29 March 2005

      Ik verlies wat koelvloeistof en wil dit bijvullen (dit gebeurde voorheen altijd bij de dealer, maar daar kom ik niet meer) . Kan ik hiervoor gewoon spul van de benzinepomp gebruiken, of gebruiken ze bij de Opel speciale vloeistof?

      #17745294
      Zafira2.2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 July 2010

        Je moet even naar de kleur kijken welke dit is, dan deze kopen bij de autozaak, benzine station, etc. Lees wel even op de verpakking waar de koelvloeistof in gebruikt kan worden.
        (dus geen blauw bij rood doen, dit kan problemen geven ivm verschillende waardes van de vloeistoffen (klonteren en dit kan weer tot schade komen)

        #17745295
        zafiraatje
          Lid sinds:
          13 February 2007

          Je hebt inderdaad verschillende soorten en kleuren (blauw [G11],rood [G12], gif groen)koelvloeistoffen. Het verschil zit in de additieven die erin zitten en de basis van de koelvloeistof. Dit alles om vervuiling en dichtslippen van je koel-kanalen te voorkomen of dat de boel in de winter kapot vriest (als je besluit met kraanwater bij te voelen).
          De rode is volgens mij bedoelt voor lichtmetalen blokken en zou ook langer meegaan. Blauw voor de gietijzeren blokken. De blauwe koelvloeistof bijvoorbeeld in een lichtmetalen blok gieten, zou het lichtmetal extra aantasten. Daarom niet mengen, hoewel ik mij heb laten vertellen dat de rode eigenlijk overal in gegoten kan worden als je het niet weet. Maar misschien is dit ook niet goed, omdat het klonteren kan veroorzaken. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dezelfde kleur erin gieten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.