koelvloeistof slangen LET/LEL

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) koelvloeistof slangen LET/LEL

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244098
    turbosix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2010

      Beste forumlezers,
      Bij mijn astra H Z20LEL is nu voor de 2de keer een koelvloeistofslang gebarsten,
      voor nood zitten er nu twee rubberen slangen op,.
      Ik heb het idee dat bijna alle slangen gaar zijn en wil dus alle slangen vervangen.

      De VOD vraagt 175,- voor een nieuwe set maar nu zag ik dat ze in de UK silicone sets verkopen (kan hier niets vinden)
      voor veel minder geld!

      zowel Regal (samco) en TXautosport verkoopt ze ALLEEN voor de Z20 LET, dus de LEL/LER wordt niet genoemd,
      maar dit zijn mechanisch toch identieke blokken? of is de koel route anders?

      wie o wie weet of dit gaat passen op mn LEL???

      #17957924
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        kopen bij TX, daar kost zon set nog geen 100 pond!!

        #17957925
        Jerk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2004

          Verschil tussen let of lel is toch alleen maar software?

          En anders even foto vergelijken van onder jouw motorkap en bv die van mij

          #17957926
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            niet alleen software, nog een paar andere dingen ook.. maar de koelvloeistofslangen zijn gelijk zover ik weet..

            #17957923
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Slangen voro de LET/LEL/LEH enz zijn hetzelfde in de daarvoor bestemde auto.

              Dus de LET slangen zijn vaak voor de astra
              De LEH slangen zijn dus voor de astra h
              Zo kunnen de LEL en LER slangen voor zowel de astra h als g zijn bedoeld

              Nu is het enige verschil tussen beide het slangetje naar de radiateur.

              Complete set voor 175 lijkt me sterk. Voor silecone slangen in bepaalde kleur.

              #17957927
              turbosix
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 November 2010

                bedankt voor de reacties!
                zelf had ik al gedacht dat het al gelijk was alleen moest ik het even zeker weten.
                Ik had dus gebeld met de VOD hier in de buurt die zei dus echt dat een originele slangenset +/- 175 euro moest gaan kosten.

                Ik was al van plan om ze bij TX te gaan bestellen, 85 pond voor de waterhosekit GSI SRI coupe turbo.
                Iemand ervaring met hoe dat in z’n werk gaat bij TX? (betaling van ponden naar euro’s, verzending?)

                #17957928
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Maar eeh die past niet he, dan is de slang bij je radiateur te kort.

                  #17957929
                  turbosix
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2010

                    oohh, ik begreep dat de LET, LEL en LER gelijk waren, alleen de LEH niet :???:

                    Gaat er bij de LEH niet 1 extra slang/aftakking naar de zuigerbodemkoeling?

                    Dus jij zegt dat ik die van de LEH moet hebben of geen 1 van beide (let)

                    #17957930
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      zuigerbodemkoeling hebben geen extra slang voor koeling.

                      Alleen voor de astra g en astra h zit er verschil in de slangen naar de radiateur dus.

                      Als je een LEH/LER.LEL in je h hebt maakt het niets uit welke set als die maar voor de astra h is.

                      HEb je een LEH/LER/LET/LEL in je astra g maakt het ook niet uit welke set maar als die maar voor de astra g is.

                      Maar in de astra G zij de LER/LEL/LET geleverd en geen LEH dus staat die er niet tussen maar past de set daarop ook.

                      #17957931
                      turbosix
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 November 2010

                        Huh, een LEL/LER in de astra G??? nog nooit gezien.

                        Ik dacht dat de LEL(170), LER(200) en LEH(OPC 240) alleen in de H zaten
                        en de LET(192/200) in de astra G opc turbo en coupe turbo lagen

                        #17957932
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          ín sommige coupe’s ligt een LER of LEL

                          #17957933
                          turbosix
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 November 2010

                            ow, dat wist ik niet.
                            Diverse site’s geven alleen de 190/192pk versie aan.

                            #17957934
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @turbosix wrote:

                              Ik was al van plan om ze bij TX te gaan bestellen, 85 pond voor de waterhosekit GSI SRI coupe turbo.
                              Iemand ervaring met hoe dat in z’n werk gaat bij TX? (betaling van ponden naar euro’s, verzending?)

                              Gewoon betalen met een credit card, dan regelt die de wisselkoers. En dat is wel iets meer dan wat je qua koers op google vind. Verzending kost per doos / pakket 25 pond.

                              Ga er in januari weer bestellen, misschien dat je mee wilt doen?
                              Krijg er ook een korting (5%) als ik meerdere spullen in 1 keer bestel.

                              #17957935
                              turbosix
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 November 2010

                                heb geen credit card helaas en januari wordt me te laat.
                                er zit nu al een tijdelijke slang op die iets te groot is en er zit nog een hele gare slang bij.
                                en volgens Haasje17 past de Astra G set er niet op dus…

                                Maar bedankt voor het aanbod! :thumbup

                                #17957936
                                corsabc20xe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2011

                                  ik heb laatst nog wat besteld bij tx gewoon via internet bankieren van rabo en dat ging super.
                                  weekje later de spullen binnen.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.