Koelvloeistof lek

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvloeistof lek

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216708
    Frankvanz
      Lid sinds:
      9 January 2010

      2 weken geleden merkte ik dat mijn auto koelvloeistof lekte.

      Bij de opeldealer bleek dat er een pakking lek was die zich aan de achterkant van de motor bevindt.

      bij de reparatie heeft opel ervoor gekozen om dit met “forte stop leak” te gebruiken als reaparatie in plaats van het vervangen van de pakking. De reden hiervoor was dat het volgens hun goedkoper was en even effectief als een nieuwe pakking.

      Nu raden jullie het al, mijn auto lekt nog steeds koelvloeistof.
      Nu ik op internet kijk lijkt het mij dat het product “forte stop leak” een nood reparatiemiddel is.

      Morgen breng ik de auto weer naar de dealer om nogmaals het probleem op te lossen, maar wat is jullie mening? is forte stop leak een effectief middel om probleem loos een 100.000 km verder te rijden? of is de kans groot dat als ik in de zomer de pyreneen op rijdt nog een keer met het zelfde probleem kom te staan?

      #17600254
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Ik kap nooit meer zo een product in men wagen. Bij men Monza hadden ze dat ook gedaan met als gevolg:

        – dichtgeslipte verwarminsradiator van het interieur (radiator vervangen)
        – alle slangen hingen vol aan de binnenkant met precies een dikke kalklaag (nieuwe slangen moeten plaatsen)
        – kalklaag breekt af in grote schilfers dus waterpomp de soep in (andere waterpomp)
        – radiator moeten laten reviseren omdat deze ook half dichtgeslipt was

        Een nieuwe pakking is véél effectiever en goedkoper op langere termijn. Snap echt niet dat een Opeldealer zoiets durft voor te stellen ipv de pakking te vervangen

        #17600255
        tmug
          Lid sinds:
          4 July 2007

          Heel groot, terug naar de dealer gaan, en op hun kosten complete blok laten flushen(spoelen die troep moet er weer uit!). Daarna pakking op de normale propere manier laten vervangen. Lekke pakkingen hebben vaak een oorzaak, en alles dient dus te worden gecontroleerd op kromheid.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.