koelvloeistof lampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koelvloeistof lampje blijft branden

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251489
    erik__blue spirit
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      na een hele tijd niet actief op dit forum te zijn geweest, heb ik toch jullie hulp nog even nodig..

      van mijn vec C GTS, uit 2003 1.8 16v.. blijft zins enige dagen het lampje voor het bij vullen van de koelvloeistof branden..echter is deze goed vol, ik heb het stekkertje onder het reservior er even tijdelijk uitgehaald, om te kijken of de sensor niet goed werk, echter blijft het lampje branden..of is dat stekkertje niet voor de sensor? ook heb ik via via gehoord dat de vlotter misschien niet goed werkt, maar ik kan de vlotter niet zien zitten als ik de dop van het reservior haal..

      wie zou mij hier mee kunnen helpen??

      #18057653
      Lemmens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2005

        Waarschijnlijk werkt ’t hetzelfde als bij de remvloeistof: op peil is geen signaal. Peil te laag, geen sensor of sensor defect is signaal waardoor ie gaat en blijft branden. Beter dat het lampje brandt als het niet nodig is dan dat ie niet brandt als het wel moest… Puur veiligheid dus. Even kijken of je van iemand met een Vectra C even de sensor kan/mag wisselen, weet je ’t meteen. :)

        #18057654
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          tot hoe ver is het reservoir gevuld.
          Die sensor die er in zit is nog al over ijverig.

          Vaak wil een cm boven het pijl afvullen wel helpen.
          Mocht dit niet het geval zijn dan is de sensor kapot.

          Maar ik weet niet pressies of dan het tankje of alleen de sensor moet vervangen.

          #18057655
          Ron_Breda
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2012

            Mijn ervaring (welliswaar met een Omega) dat de vlotter kapot was .
            Moest het hele reservoir vervangen (vlotter is geen los onderdeel) , kosten net geen 50 euries .

            #18057656
            erik__blue spirit
              Lid sinds:
              30 June 2004

              te hoog afvullen heb ik gedaan, blijft branden.. dus dat is het niet..

              sensor is het stekkertje onder het reservior, neem ik aan? stekker eruit gehaald, auto gestart, maar licht gelijk weer op.. beetje vreemd of had ik stukje moeten rijden?

              #18057657
              erik__blue spirit
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ben er al achter, heb een paperclipje in de stekker gestoken, lampje uit…er zou dus een constante verbinding moeten zijn, dus de sensor stuk.. nu maar even een nieuw reservoir met sensor bestellen…bedankt voor de info..

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.