koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215198
    mrjaxx
      Lid sinds:
      11 October 2009

      hallo allemaal,mijn zafira zegt dat ik mijn koelvloeistof moet bijvullen, kan ik zomaar een koelvloeistof product kopen en dat er bij gieten.ik heb toevallig een fles liggen de kleur is blauw maar in de auto is geel geef dat problemen?

      #17570291
      Za4ra OPC
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2009

        Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de producenten afgeraden.
        Rood, blauw, groen: je komt koelvloeistof in alle mogelijke kleuren tegen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatie lagen die voor verstopping zorgen, lekkages van de waterpomp en de koppakking zijn niet uitgesloten en kunststoffen en rubber kunnen verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.

        #17570292
        mrjaxx
          Lid sinds:
          11 October 2009

          dus ik moet een gele vloeistof in gieten,maar ik weet niet wat voor merk er inzit

          #17570293
          Za4ra OPC
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 August 2009

            Advies is om een gele koelvloeistof te gebruiken. De dealer/garage kan je hierbij helpen.

            #17570294
            ZafirA2002
              Lid sinds:
              27 July 2009

              Op mijn bon, na het vervangen van de radiateur staat ‘rood’, nu, na een paar dagen is het geel……
              Volgensmij gebruikt Opel dus rood…

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.