koelvinnen probleem

Forumindex Forums Modellen Tigra koelvinnen probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247470
    rowan013
      Lid sinds:
      2 February 2012

      Wie kan mij helpen?

      Als ik een stukje rij binnen de bebouwde kom wordt mijn motor erg warm, laatst zat hij nog net iets voor het rode gedeelte. Toen ik keek of mijn koelvinnen wel draaiden zag ik dat ze dat niet deden. Ik heb er 2 stuks inzitten, ik begreep dat er een van de airco was. Ook dit getest, wanneer ik de airco aanzet gaat deze ook niet draaien, ook niet na een paar minuten. Ook heb ik het idee dat de airco helemaal niet koud wordt… Wat kan het probleem zijn? ik heb de zekeringen al nagekeken.

      Grt Rowan

      #18005003
      gertjuh1968
        Lid sinds:
        20 February 2011

        je airco is waarschijnelijk kapot. ff laten kontroleren bij de airco boer.
        dat je temp zo hoog oploopt in de beboude kom dat kan wel kloppen, dat doet de mijne ook.
        maar als het blok te warm is springen bij de vinnen wel aan.
        ik denk dat je sensor kapot is, deze zit links onder in van de auto als je voor de auto staat.
        ff de zoek opdracht gebruiken, ik heb vorige week een foto geplaatst.

        Gert

        #18005002
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Echte Tigra probleempjes de laatste tijd, schijnbaar.. :)

          #18005001
          rowan013
            Lid sinds:
            2 February 2012

            Vandaag toch maar ff langs de Opel dealer geweest. Hun hebben uitgelezen en een test gedaan en het blijkt dat de fans alleen draaien als de motor erg heet is. De airco doet het ook niet, dit zou waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn. Hun adviseren om de airco een keer na te laten kijken, maar denk dat dat een duur grapje gaat worden.. :(

            Nu voorlopig voornamelijk rijden buiten bebouwde kom en binnen lekker op de fiets.

            Bedankt voor de reacties!

            grtzz

            #18005000
            gertjuh1968
              Lid sinds:
              20 February 2011

              de airco heeft er niks mee te maken, als ik de airco aan zet dan stijgt de temp meter iets boven de 90 graden.

              hebben ze de temp ook gemeten van de koelvloeistof……………wat is erg heet.
              je thermostaat gaat open boven de 100 graden, en als de temp net iets voor het rode komt, dan springt de fan aan.
              altans zo gaat het bij onze tig.

              Gert

              #18005004
              rowan013
                Lid sinds:
                2 February 2012

                Ja ze hebben volgens mij alles gemeten met het uitlezen van de auto. Maar bij de airco check bleek deze niet te werken/defect te zijn en daarom diet de 2e fan helemaal niets. Ook zouden er 3 standen op de fan zitten waarvan er dus maar 1 werkt bij mij.. Het zou een samenhangend probleem zijn volgens meneer Opel monteur. Ik weet het ook niet, ik laat de auto daar binnenkort gewoon een dagje achter en hoop dat ze hem dan kunnen repareren!

                #18005005
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Nee hoor, Ook Zonder Airco heeft de Koelvin 2 Standen..

                  In geval van Airco Stand 1 Langzaam: 95-100graden, Stand 2 Snel: 102-106graden.

                  Willem

                  #18005006
                  gertjuh1968
                    Lid sinds:
                    20 February 2011

                    ik geloof dat ik het verkeert gelezen heb.
                    het gaat om de aanjager ?

                    Gert

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.